معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور :

اختصاص ۴۲۰۰ میلیارد تومان تخفیفات بازرگانی برای کولبران/ ثبت سفارش تجمیعی به جای انفرادی

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۵:۰۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۰۲۱۷
اختصاص ۴۲۰۰ میلیارد تومان تخفیفات بازرگانی برای کولبران/ ثبت سفارش تجمیعی به جای انفرادی
بابک دین پرست از اختصاص 4200 میلیارد تومان تخفیفات بازرگانی برای کولبران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نبود شغل ثابت و بیکاری بی‌شک از مهم‌ترین دلایل روی‌آوردن برخی از مرزنشینان به واردات غیر رسمی کالا به کشور است اما این درحالی است که می‌توان با کنترل و برنامه‌ریزی دقیق، تهدید‌های موجود در مرزها را به فرصت‌های طلایی تبدیل کرد به همین دلیل این روزها صحبت از ایجاد بازارچه موقت برای کولبران به میان آمده است تا آنها در این بازارچه‌ها مشغول به کار شوند اما سوال اینجاست که یک کولبر چگونه کالا تهیه کند و به فروش برساند؟

بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به نحوه ایجاد بازارچه موقت برای کولبران به خبرنگار گروه اجتماعی برنا گفت: یکی از موضوعات مهمی که بنده در جلسه اخیری که با مسئولان مربوطه درخصوص ساماندهی کوله بری داشتیم و تاکید کردم همین بود، چون قاعدتا یک کولبر پولی ندارد کالا تهیه کند و به فروش برساند چرا که حتی تامین نیازهای روزانه یک خانواده برای او دشوار است.

او افزود: علاوه بر آن، دستگاه‌های مربوطه مانند گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کردند که ما نمی‌توانیم چند صد هزار نفر را هر روز لب مرز ببریم تا ثبت سفارش کنند بنابراین این کار عملا نشدنی ست.

دین پرست تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه فوق برای حل این مشکل اعلام آمادگی کردند که ما از حالت ثبت آماری انفرادی سفارشات به سمت ثبت آماری تجمیعی سفارشات برویم، هرچند این نوع ثبت هم عوارضی دارد اما در هر صورت باید تلاشمان را کنیم در ثبت آمار تجمعی حقوق کولبران تضییع نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: 4200 میلیارد تومان تخفیفات بازرگانی رقم کمی نیست و باید شامل حال کولبران قرار بگیرد و توسط واسطه گران از بین نرود.

او با اشاره به برگزاری جلسه‌ای حول ساماندهی امور کولبران گفت: قرار است جلسه‌ای  با حضور اعضای کار ویژه مرز و دستگاه‌های ذیربط از جمله استانداران مربوطه تشکیل شود و بررسی کنیم چه راهکاری را بیاندیشیم تا ثبت سفارشات کولبران تسهیل شود و ارز مورد نیاز در دسترس آنها قرار گیرد تا این حق و حقوق به کولبران که جامعه هدف دولت بوده است، برسد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز