رئیس سازمان مدیریت بحران در رابطه با آتش‌سوزی‌های غرب کشور مطرح کرد؛

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها/ متولی اصلی رسیدگی به آتش‌سوزی ها وزارت جهاد کشاورزی است

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۲:۰۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۰۵۹۵
اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها/ متولی اصلی رسیدگی به آتش‌سوزی ها وزارت جهاد کشاورزی است
اسماعیل نجار گفت: همواره تلاش ما این بوده با رایزنی هر چه سریع‌تر امکان استفاده از بالگردهای نیروهای مسلح برای اطفای آتش‌سوزی‌ها فراهم شود. در سال جاری 20 میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها و مراتع در همین راستا اختصاص داده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آتش سوزی در استان کهگیلویه و بویراحمد و در منطقه کوه لنده سبب شد میزان قابل توجهی از جنگل‌ها و مراتع این منطقه طعمه حریق شود و به علت صعب العبور منطقه عملیات اطفا با سختی‌هایی مواجه شده است.

اختصاص 50 میلیارد تومان به وزارت دفاع برای اعزام بالگرد

 اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این خصوص به خبرنگار گروه اجتماعی برنا گفت: متولی امر آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، وزارت جهاد کشاورزی است. ما همواره تلاش می‌کنیم که هماهنگی‌های لازم را ایجاد کنیم تا در این عرصه به شکل بهتر و سریعتری عملیات اطفا به سرانجام رسد. 

او افزود: همواره تلاش ما این بوده است تا با رایزنی هر چه سریع‌تر امکان استفاده از بالگردهای نیروهای مسلح فراهم شود. در سال جاری 20 میلیارد تومان به سازمان جنگل ها و مراتع اختصاص دادیم و این مبلغ به آن ها پرداخت شده است.

پرداخت 50 میلیارد تومان برای حضور بالگرد در آتش سوزی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر 50 میلیارد تومان نیز به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداخت کردیم تا با تدابیر اندیشیده شده بدون هیچ گونه مشکلی بالگردهای خود را در اختیار قرار دهد از این رو با قدرت بیشتری آتش سوزی های جنگل ها و مراتع مهار شود.

نجار با تشریح سلسله مراتب اعزام بالگرد به مناطقی که طعمه حریق شده اند، گفت: در همین راستا نحوه کار به این شکل است که پس از رویت آتش سوزی در هر منطقه ای، مدیرکل سازمان جنگل های استان مربوطه با فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع هماهنگ کرده و یگان حفاظت نیز به صورت مستقیم با یگان عملیات هوایی نیروهای مسلح در ارتباط قرار گیرد.

بالگردهای هلال احمر مسئولیتی در قبال آتش سوزی جنگل ها ندارند

این مقام مسئول در سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: هنگامی که آتش سوزی در قسمتی از کشور رخ می دهد برای اعزام بالگرد ملاحظاتی وجود دارد که یکی از آن ها موثربودن بالگرد و در وهله و سپس وجود آب در آن منطقه است زیرا یک بالگرد این ظرفیت را ندارد که یک مسیر یک ساعته را برای هر بار بارگیری آب طی کند و ضرورت دارد تا منابع آبی همچون رودخانه و یا دریا در آن نزدیکی وجود داشته باشد. سازمان جنگل ها مقرر شده بود تا حوضچه هایی مخصوص برای هر منطقه تعیین کند تبدین ترتیب این معضل نیز حل شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به نقش هلال احمر در اطفای حریق جنگل‌ها گفت: برخی در این میان شکایت می‌کنند که چرا بالگردهای هلال احمر پای کار نیستند. این گلایه وارد نیست زیرا وظیفه آن‌ها در حیطه دیگری است. در این عرصه صرفا بالگردهای نیروهای مسلح تعریف شده است.

نجار با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران مصوب مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: طبق قانون مدیریت بحران کشور، وزارت جهاد کشاورزی متولی اصلی اطفای حریق جنگل‌هاست و در این امر می‌تواند از نیروهای مسلح کمک گیرد.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما