گزارش؛

داوطلبان برتر کنکور چگونه درس خواندند؟

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۲۳:۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۱۱۴۷
داوطلبان برتر کنکور چگونه درس خواندند؟
کنکور سراسری امسال بعد از مشکلات فراوان برگزار شد. در این میان چگونگی مطالعه داوطلبان کنکور مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور ۹۹ برگزار شد و تعداد یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر در این دوره ثبت نام کردند و با توجه به امکان ثبت نام داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی در گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر، برای ۱ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ نفر کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است. با توجه به اینکه بر اساس آمار 10 درصد داوطلبان در آزمون غایب بودند، اما این کرونا تاثیر چندانی در روند مطالعات داوطلبان نداشته است.

 در مدرسه دولتی درس خوانده‌ام/ هیچ سهمیه ای نداشتم/در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم

ایلیا هاشمی راد، که موفق به کسب رتبه دوم در آزمون علوم ریاضی و فیزیک کنکور 99 شده است در خصوص تاثیر کرونا بر روند برگزاری کنکور به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: کرونا باعث اتلاف وقت داوطلبان کنکور شد اما کنکوری ها به روند درس خواندن خود ادامه دادند.

این داوطلب برتر کنکور درباره اینکه آیا جزو داوطلبان سهمیه دار کنکور سراسری بوده است تصریح کرد: در مدارس دولتی و سمپاد تحصیل می‌کردم و از هیچ سهیمه‌ای برخوردار نبودم .

او درخصوص زمانی که به مرور مطالب درسی برای کنکور اختصاص داده است افزود: زمان مطالعه‌ام برای کنکور متغیر بود، اما از اسفند  به بعد روزانه 7 ساعت درس می‌خواندم.

هاشمی راد درباره روند درس خواندنش در کنکور تاکید کرد: برای موفقیت به کلاس کنکور نرفتم و بیشتر از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده کردم .

فرزندم در کلاس‌های کنکور شرکت نکرده است

رامین آزادی، رتبه دوم گروه علوم تجربی در کنکور 99 است.مادر رامین به خبرنگار اجتماعی برنا درباره نحوه درس خواندن فرزندش برای کنکور گفت: کرونا و تاخیر در برگزاری کنکور در کیفیت درس خواندن داوطلبان تاثیرگذار بود اما در عملکرد فرزندم چندان تاثیر نداشت.

او افزود: تاخیرها در برگزاری کنکور اضطراب بسیاری ایجاد کرد، اما وقفه‌ای در روند درس خواندن به دنبال نداشت. فقط چند ساعت محدود استراحت کرد و روز بعد دوباره درس خواندن را آغاز می‌کرد.

 مادر رامین  تاکید کرد: فرزندم از وقتی که از جلسه آزمون بیرون آمد از روند سوالات راضی بود و به نتیجه دلخواهش دست یافت.

او درباره کیفیت سوالات در کنکور نیز افزود: فرزندم آزمون‌های دشوار را دوست دارد. برای مثال وقتی یک آزمون راحت در مدرسه برگزار می‌شد از اینکه وقتش هدر رفته گله‌مند بود.

آزادی تاکید کرد: وقتی فرزندم از کنکور بیرون آمد از اینکه سوالات سخت بود و توانسته از پس جواب‌ها بر بیاید خوشحال شد.

مادر این رتبه برتر کنکور ادامه داد: برای فرزندم از معلم خصوصی و کلاس کنکور استفاده نکردیم اما در آزمون‌های تست زنی متعدد از طریق  مدرسه شرکت می‌کرد. فرزندم آزمون‌های متفرقه  سال های قبل را تهیه و بدون استثنا به تمامی آنها پاسخ داده است.

 او درباره زمان اختصاصی رامین برای مرور دروس افزود: او فقط زمان محدود را برای خواب اختصاص می‌داد و مابقی ساعات را فقط درس می‌خواند.

به گفته مادر  رامین، فرزندم در مقطع دبستان در علامه حلی و دوره متوسطه را در مدرسه نمونه مردمی درس خوانده و کلاس کنکور هم نرفته است.

کرونا فرصتی برای داوطلبان کنکور بود

مهدی محمدی تمر، داوطلب رتبه یک رشته علوم انسانی در کنکور سراسر کسب کرده است. او درباره تاثیر کرونا در روند برگزاری کنکور به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: کرونا را حکمت الهی می‌دانم، چون فرصتی برای مرور بیشتر دروس بود و برخی افراد هم از این فرصت استفاده کرده و نتیجه آن را دیدند.

محمدی با بیان اینکه تاخیر در برگزاری کنکور تنش‌های فراوان را به دنبال داشت، افزود: این مقوله  به عنوان فرصت می‌توانست مورد استفاده قرار بگیرد. بی‌شک فردی که از این فرصت استفاده کرده نتیجه آن را هم مشاهده می‌کند.

این داوطلب رتبه یک رشته علوم انسانی در کنکور درباره زمان‌بندی برای درس خواندنش تاکید کرد: بنده در کلاس کنکور شرکت نکرده‌ام و فقط از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده کردم.

محمدی درباره روند تحصیلش افزود: سه پایه پایانی دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان و مابقی پایه‌های تحصیلی را در مدارس دولتی  درس خوانده‌ام.

//انتهای پیام: 5

نظر شما