ارزش بازار اپل سقوط کرد

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۱۹:۴۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۶۱۹۷۲
ارزش بازار اپل سقوط کرد
اپل روزهای پر فراز و نشیبی را سپری می‌کند. اواخر مرداد ماه نام اپل به عنوان نخستین شرکت با ارزش بازار دو تریلیون دلاری در تاریخ ثبت شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به فاصله کوتاهی ارزش سهام کوپرتینویی‌ها در عرض یک روز افت کرد و ضرری چند صد میلیارد دلاری برای شرکت رقم خورد. اکنون نیز ارزش بازار اپل مجددا افت کرده و از نقطه اوج خود در تاریخ 12 شهریور ماه دچار افول شده است.

12 شهریور ماه ارزش سهام اپل به بالاترین نرخ خود، یعنی 137.98 دلار رسید. اما اکنون خبر از افت ارزش سهام نسبت به تاریخ مذکور و از دست دادن ارزش بازار 500 میلیارد دلاری کوپرتینویی‌ها به گوش می‌رسد.

در حال حاضر سهام شرکت با نرخ 106.84 دلار در نزدک معامله می‌شود که نشانگر افت ۲۳ درصدی ارزش سهام نسبت به اوج آن است. در نتیجه، اپل با سرمایه 1.85 تریلیون دلاری در بازار حضور دارد و از نقطه اوج 2 تریلیون دلاری به نقطه پایین‌تری افول کرده است.

سقوط ارزش سهام اپل در حوزه فناوری از اوایل ماه سپتامبر آغاز شد. اوایل سپتامبر، ارزش سهام کوپرتینویی‌ها در عرض یک روز بیش از هر شرکت دیگری در طول تاریخ افت کرد. چنین افتی در ارزش بازار اپل، در حافظه تاریخ به یاد ماندنی خواهد ماند.

تنها در ماه آگوست، بیشتر از آنچه تصور می‌شد و در شرایطی که ویروس کرونا همه گیر شده بود، ارزش سهام اپل 21.4 درصد رشد کرد. اپل نخستین شرکت آمریکایی است که به ارزش بازار 2 تریلیون دلاری در تاریخ 24 سپتامبر دست یافته و نخستین بار است که ارزش بازار 2 تریلیون دلاری خود را در تاریخ سوم سپتامبر از دست داده است.

این نوسانات در شرایطی مطرح می‌شود که هفته گذشته شاهد رونمایی از محصولات جدید کوپرتینویی‌ها در رویدادی آنلاین بودیم و قرار است به زودی گوشی‌های آیفون 12 نیز معرفی شوند.

باید ببینیم با معرفی محصولات جدید، وضعیت ارزش سهام شرکت رشد صعودی از خود نشان خواهد داد یا شاهد افت نزولی آن خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز