مجید فراهانی مطرح کرد:

با پیشنهاد شورای پنجم؛ ارائه لایحه ای به مجلس برای تصویب نهاد شورایاری‌ها / سرانه فضای سبز بزرگترین مشکل منطقه ۸

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۰۹:۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۲۱۰۷
با پیشنهاد شورای پنجم؛ ارائه لایحه ای به مجلس برای تصویب نهاد شورایاری‌ها / سرانه فضای سبز بزرگترین مشکل منطقه ۸
ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد شورای پنجم به دولت برای قانونی شدن نهاد شورایاری ها، از تصویب این پیشنهاد و ارائه لایحه ای به مجلس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 8 شهرداری تهران گفت: همه اعضای شورای شهر تهران اعتقاد دارند که شورایاران، تبلور دموکراسی، مردم سالاری و مشارکت طلبی سطح محلات است.

او افزود: شورای پنجم برگزاری انتخابات شورایاری را اولویت می داند و همچنان پیگیر است تا این نهاد کار خود را ادامه دهد.

فراهانی تصریح کرد: با همت و پیگیری شورای شهر تهران خوشبختانه، لایحه ای تهیه شد و این لایحه به تصویب دولت رسید از این رو بندی به ماده 80 اضافه خواهد شد که در آنجا بحث شورایاری هم قید شده و این لایحه به زودی به مجلس از سوی دولت ارائه می شود و با تصویب نهاد شورایاری در قانون شوراها، مشکل تاریخی شورایاران در شورای پنجم رفع خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات تاریخی منطقه 8 گفت: سرانه فضای سبز یکی از مهم ترین مشکلات منطقه است و همانگونه که عنوان شد سرانه پارک 0.8 متر مربع، جنگل کاری درون شهری 0.02 متر مربع و سرانه فضای سبز کلی 4 متر مربع است و از این حیث رتبه منطقه در قعر است و رتبه 21 در سرانه پارک، رتبه 19 در جنگل کاری درون شهری و 19 در فضای سبز کلی را دارا است .

به گفته ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر تهران  از اصلی ترین کارهایی که صورت گرفته تمرکز بر بحث فضای سبز منطقه است.

فراهانی ضمن تقدیر از شهردار منطقه 8 عنوان کرد: این منطقه با رتبه 18 جز کمترین سرانه های تولید زباله بوده که نشان می دهد فعالیت های خوبی در این مسئله انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز