در دیدار دبیرکل انجمن آتیه‌سازان کارمانیا با رییس اداره توسعه تعاونی‌ها مطرح شد:

ایجاد تعاونی‌های جوانان/ رفع مشکلات معیشتی ورزشکاران جوان در همکاری با اداره تعاون

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۰۹:۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۲۱۲۴
سعید موسوی (سیرجانی) در دیدار با رییس اداره توسعه تعاونی‌ها به حمایت از تشکیل تعاونی‌های جوانان و انجام امور فرهنگی و اجتماعی جوانان و امور ورزشی تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ جلسه هم‌اندیشی و دیدار سعید موسوی (سیرجانی) کارآفرین اجتماعی و دبیرکل انجمن آتیه‌سازان کارمانیا با سیدعبدالله میرباقری رییس اداره توسعه تعاونی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص همکاری و حمایت از تشکیل تعاونی‌های جوانان و انجام امور فرهنگی و اجتماعی جوانان و امور ورزشی، روز دوشنبه 31 شهریورماه برگزار شد.

موسوی گفت: بی‌تفاوتی و بی‌انصافی اجتماعی یعنی اینکه جوانان امیدشان را برای ارتقاء یافتن و رسیدن به اهداف خود از دست دادند وقتی که آینده روشنی پیش روی خود نمی‌بینند، این بزرگترین درد یک جامعه است. وقتی اشتغال و معیشت‌ جوانان مشکل دارد، احساس شادی ندارند و این سیستم جامعه اکنون است که آنها را اینگونه (ناامید و غمگین) بار می‌آورد.

او افزود: از کسانی که بیشتر انتظار داشتم کمتر کمک کردند، افرادی که دردمندانه و با برنامه‌ریزی دقیق به حل آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی می‌پردازند، اهمیت و نقش ویژه جوانان در امر توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی کاملاً روشن و مستدل است. هر طرف جامعه که جوشش و اثری مفید و ماندگار است، نشانگر حضور و فعالیت گرم و دلسوزانه جوانان به چشم میخورد.

موسوی بیان کرد: انجمن "آتیه‌سازان کارمانیا" استان تهران تحت نظارت وزارت ورزش و جوانان و سازمان یونسکو در قالب تیم کارآفرینی "اقتصاد و ورزش" منحصر به ‌فرد متشکل از فرهیختگان و نخبگان موفق ورزشی و اقتصادی اهداف روشنی را در حوزه کارآفرینی، هدایت استعدادهای جوانان به سمت ایجاد شغل پایدار و توسعه کسب‌و‌کارهای جدید و خلاقانه پیش گرفته است و اعضای آن داوطلبانه برای کمک به انسانیت و امورخیرخواهانه و بشردوستانه همواره در تلاشند و بعنوان اولین سمن جوانان استان تهران در وزارت ورزش و جوانان، تعاونی جوانان را برای افزایش توانمندسازی و مشارکت‌پذیری جوانان در ایجاد و توسعه کسب‌و‌کارهای نوپا و جمعی تا به امروز پیگیری کرده‌ایم که مورد رضایت و موفقیت بوده است.

او افزود: با افتخار این مهم را برای خشنودی و پیمودن راه سردار سرافرازمان شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهیم داد و از رهنمودها و اطاعت از دستورات رهبر انقلاب اسلامی و حمایت دولتمردان کاردان و وطن‌دوست کشور و مشارکت‌های اجتماعی و مردمی و خیرین ارزشمند، قطار از ریل خارج شده اقتصاد امروز که موجب سخت‌تر شدن زندگی مردم گشته، به جایگاه ایده‌آل خود برمیگردانیم.

موسوی تصریح کرد: ما از جنس مردم هستیم، پس شکست دشمنانی چون آمریکا و اسرائیل خائن، سلامتی و شادی و استقلال مالی مردم و رشد اقتصاد کشور و خشنودی خداوند برای ما اهمیت دارد و تحقق یافتن این آرزو وظیفه انسانی و مسئولیت اجتماعی همگی ماست.

میرباقری، رییس اداره توسعه تعاونی‌های بیان کرد: از توسعه تعاونی‌ها با محوریت جوانان و زنان در فعالیتهای جدید اقتصادی و اجتماعی حمایت کرده و به سوی اقتصاد مردم نهاد حرکت میکنیم و در چارچوب حمایت از اشتغال جوانان با ایجاد مراکز نوآوری و توسعه تعاون، امکان تشکیل صندوق‌های خطرپذیر با مشارکت بخش دولتی و غیردولتی به موجب تفاهمنامه همکاری فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان فراهم و خط اعتباری با نرخ ترجیحی برای ‎تعاونی‌های جوانان ایجاد میشود.

از اهداف حمایت‌ از تعاونی‌های جوانان به موجب تفاهمنامه مذکور میتوان موارد زیر را نام برد:

*ایجاد فضای کسب‌و‌کار ویژه جوانان دانش‌آموخته دانشگاهی در همه گرایشها

*ایجاد بستر مناسب استفاده بهینه جوانان از الویتها و حمایتهای قانونی در برخورداری از منابع و امکانات دولتی

*کمک به توسعه و ترویج فرهنگ تعاون با مشارکت جوانان

*افزایش ظرفیت شغلی اشتغال جوانان با تشکیل تعاونی نوبنیان در فعالیت‌های کارآفرینانه، شتاب‌دهنده، تیم‌های خلاق و نوآور 

*سوق دادن جوانان به بهره‌مندی از مزایاو ظرفیت‌های نسبی مناطق کمتر توسعه‌یافته در قالب کسب‌وکارهای تعاونی.

و از حمایتهای قانونی در تعاونی‌های جوانان که میتوان به آن اشاره کرد : 

*اولویت در تشکیل و برخورداری از تسهیلات بخش تعاون

*الویت در استفاده از حمایت‌های مندرج  در ماده۹ قانون اجرای سیاستهای اصل۴۴ 

*الویت در استقرار در مراکز نوآوری بخش تعاون جهت انجام فعالیتهای خلاقانه و نوآور 

*الویت در استفاده از حمایت‌های قانونیبخش تعاون مانند مواد۱۷و۱۸و۱۹و۲۴ قانون بخش تعاون

*الویت در استفاده از اعتبارات ردیف شکل‌گیری و توانمندسازی تعاونیها

*کمک به جلب حمایتهای مادی و معنوی سایر دستگاه‌های و مراجع دولتی و غیردولتی و نهادهای عمومی ذیربط است.

میرباقری در پایان اظهار کرد: با استقبال از تفکرات جوانان و بحث جوانگرایی که رهبر انقلاب اسلامی روی آن تاکید فراوان دارند، برای همکاری پررنگ‌تر و پیگیری‌های بیشتر با انجمن "آتیه‌سازان کارمانیا" استان تهران که دلسوزانه برای رفع مسائل اجتماعی و اقتصادی و معیشتی ورزشکاران و جوانان تلاش میکند آمادگی خود را اعلام کرده و قول مساعد در تصمیمات اتخاذ شده صادر گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز