شهر بانو امانی در تذکری به شهرداری تهران و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مطرح کرد:

کوتاهی در حفظ و حراست باغ ادونتیست

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۱:۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۲۲۱۶
کوتاهی در حفظ و حراست باغ ادونتیست
رئیس کمیته "تی او دی"شورای اسلامی شهر تهران گفت: "باغ ادونتیست" با ارزش اکولوژیکی و قدمت زیاد متاسفانه به دلیل سهل انگاری مالک و متصرفین(تاد) اجرایی فرمان امام(ره) در حال خشک شدن است. و متاسفانه جز مذاکره متعدد شهردار منطقه با مدیر کل ستاد اجرایی مبنی بر واگذاری ملک، اقدام دیگری از سوی شهرداری صورت نگرفته است. لذا باید اقدامات عاجل در حفظ و حراست این باغ صورت گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهربانو امانی، رئیس کمیته "تی او دی"شورای اسلامی شهر تهران در  دویست و سی و هشتمین جلسه شورا، در تذکری بیان داشت: همانطور که مستحضرید یکی از اقدامات مهم شورای پنجم در اولین روزهای شروع فعالیت خود، لغو مصوبه برج‌-‌ باغ و تصویب طرح جایگزین آن با عنوان خانه- باغ بود، که نه تنها  موجب حفظ باغات شهر تهران شد، بلکه بسیاری از مشکلات شهروندان دارای باغ را نیز رفع کرد.

او ادامه داد: اما با این وجود، هستند کسانی که در جهت خلاف این مهم گام بر می‌دارند.

امانی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی، تخلفاتی در باغ ادونتیست واقع در چیذر، بلوار شهید اندرزگو در حال انجام است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: باغ ادونتیست با ارزش "اکولوژیکی" زیاد دارای قدمتی ۲۰۰ ساله با درختانی با بن ۱۸۰ الی ۲۰۰ است. این باغ متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واقع در پهنه سبز (پهنه G321) با حدود ۲۷۰۰۰ مترمربع عرصه است، که به علت سهل‌انگاری مالک و متصرفین، تعداد زیادی از درختان باغ خشک شده (بیش از 100 اصله) و یا درحال خشک شدن است.

او افزود: نمایندگان شهرداری منطقه، بارها جهت آماربرداری و رسیدگی به درختان به باغ مذکور مراجعه کرده‌اند. اما از ورود آنها ممانعت بعمل آمده است.

امانی گفت: لذا با توجه به عدم اجازه بازدید از ملک، تاکنون به جز ارسال اخطار طی نامه شماره 350/1147173 مورخ 7/۱۰/98 در خصوص حفظ، حراست و آبیاری درختان و نیز مذاکره متعدد شهردار منطقه با مدیر کل ستاد اجرایی، مبنی بر واگذاری ملک، اقدام دیگری از سوی شهرداری صورت نگرفته است. این رویه بر خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ باغات و فضای سبز است. پیش‌تر نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر در این خصوص تذکر داده‌اند. ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است.

او ادامه داد: انتظار می‌رود شهردار محترم تهران در این زمینه ورود کنند. و با اخذ تدابیر لازم نسبت به حفظ باغ مذکور اقدام نمایند. و گزارش آن را به صورت شفاف در اختیار شهروندان قرار دهند.

رئیس کمیته "تی او دی"شورای اسلامی شهر تهران در پایان افزود: خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع و در اجرای ماده هفتاد و سوم (73) قانون شوراها، مراتب را به شهردار محترم تهران به عنوان تذکر ابلاغ فرمایید.

نظر شما