فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در صحن شورا:

رشادت‌های کادر بهداشت، ریشه در دفاع مقدس دارد

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۳:۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۲۳۴۷
رشادت‌های کادر بهداشت، ریشه در دفاع مقدس دارد
سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی، فرمانده محترم سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: دفاع مقدس، موتور محرکه قدرتمند کشور در مسیر رشد و توسعه است. ولی متاسفانه در چهل سال گذشته از این موتور محرکه به خوبی استفاده نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دویست و سی و هشتمین جلسه شورا، یک میهمان ویژه داشت، سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی، فرمانده محترم سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، که به مناسبت گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس در صحن شورا حضور پیدا کرده بود.

سردار یزدی به همین مناسبت دقایقی را در رسای اهمیت و جایگاه دفاع مقدس به سخنرانی پرداخت.

او در ابتدا گفت: در چهلمین سالگرد شروع دفاع مقدس آنچه از آن دوران یادآوری می شود، ایثار گری ها، رشادت ها و شجاعت های مردم است. خاطراتی که در اذهان کسانی که آن روزها را دیدند، شنیدند و یا این خاطرات را خوانده اند، همه بیانگر این ایثار گری ها است.

سردار یزدی افزود: وقتی به گذشته نگاه می کنیم، ارزش ها و معیار ها و آرمان های بسیار بلندی را می بینیم، که  امروز بعد از چهل سال هر جا که موفقیتی داشته ایم، ریشه آن در دوران دفاع مقدس بوده است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: در دفاع مقدس همه ی جناح ها، همه ی احزاب و ادیان و مذاهب یا بهتر بگویم،  همه آحاد اعم از دانشگاهی و کارگر و کاسب و تاجر، همه از امام تبعیت می کردند. و حرف امام را حرف ولی می دانستند. و به همین دلیل هم  توفیقاتمان در دفاع مقدس بسیار بالا بود. امروز هم وقتی رهبر معظم انقلاب  سخنی را می فرمایند، همه احاد به سمتی می روند که این بحث اجرا شود، توفیقاتمان مشهود بوده است.

سردار یزدی ادامه داد: نمونه این موارد را می توان در رشادت های فرماندهان در دوران دفاع مقدس و دوران حاضر جستجو کرد. آنجا که شهید همت ها، در محاصره جزیر مجنون خود را در وسط آتش دشمن قرار دادند، تا فرمان امام در پاسداری از میهن اجرا شود. و یا آنجا که شهید سلیمانی، با کسب اجازه از مقام معظم رهبری از کرکوک، در مقابل داعشی ها، آن هم در محاصره شدید دشمن دفاع کردند. و سبب فراری دادن داعشی ها شدند. این اقدامات همه ریشه در دفاع مقدس دارد.

سردار یزدی گفت: آن روزها جوانان ما در صحنه های مختلف حضور داشتند. اما یکی از دیگری سبقت می گرفت. نه برای مادیات، و نه برای پست و مقام، بلکه برای انجام وظیفه، برای اینکه بتوانند خدمتی انجام دهند و کاری کنند.

او بیان کرد: امروز نیز وقتی موضوع محرومیت زدایی پیش می آید، همین جوانان  هستند که در میدان حضور پیدا می کنند. جوانانی که از از پشت میز دانشگاه یا از کارگاه و مدرسه بیرون می آیند، و کمک می کنند.

سردار یزدی افزود: امروز رشادت های کادر بهداشت و درمان و از خود گذشتگی آنان نیز ریشه در دفاع مقدس دارد. وقتی پزشک و پرستاری 18 ساعت ماسک از صورتش کنار نمی رود، و رد خون بر صورتش باقی می ماند، اما همچنان شوق خدمت دارد، یعنی همان رفتاری که ما در دفاع مقدس شاهد بودیم.

سردار یزدی در ادامه بیان کرد: با این حال ما از راه موفق آن روزها فاصله گرفتیم. در همان روزها می دیدیم، چگونه فرماندهانمان با هم همبستگی دارند. کسی نمی گفت، تو از کدام حزب و گروه و قبیله ای. همه می ایستادند، محکم و قوی و از کشور دفاع می کردند. در حالی که آن روزها بعد از آزاد سازی خرمشهر، برخی بر طبل مذاکره می کوبیدند. اما همه در یک خط ایستادند و از امام تبیعیت کردند، تا استقلال کشور را تحکیم  بخشند. به همین دلیل است که هر جا موفقیتی داشتیم، به سبب وحدت بوده و به تاسی از روزهای دفاع مقدس . آنجا از معاون وزیر و رییس اداره در کنار کارگر و کشاورز و دانش آموز در سنگر ها حضور می یافتند، تا از انقلاب و مردم خود دفاع کنند.

او ادامه داد: در دوران دفاع مقدس از خراسان شمالی، جایی که  هیچگاه دست دشمن بدانجا نمی رسید، سربازان فراوانی در جبهه ها حضور می یافتند. امروز، هم همین جوانان برای آنکه دشمن در خاک ما پیشروی نکند، جلویش را در عراق و سوریه گرفتند. دشمنی که وقتی کرکوک را محاصره کرده بود، و مرمدمان آنجا از امریکا که خود به وجود آورنده داعش بود، درخواست کمک کردند، امریکاهایی ها گفتند، ما نمی توانیم کمک کنیم. از انگلیسی ها کمک خواستند. آنها بهانه ای دیگر آوردند. و وقتی از شهید سلیمانی کمک خواستند، شهید بزرگوار گفتند، باید از امام و رهبرشان کسب تکلیف کنند. و وقتی با موافقت رهبر انقلاب مواجه شدند، در پیامی گفتند، تا صبح مقاومت کنید، ما می آییم. آمدنی که با فرار داعشی ها همراه شد.

سردار یزدی گفت: امروز زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و جانبازان یک امر ضروری است. سربازانی که از نداشته های خود، چراغی ساختند برای جوانان.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ افزود: دفاع مقدس موتور محرکه قدرتمند کشور در مسیر رشد و توسعه است. ولی متاسفانه در چهل سال گذشته از این موتور محرکه به خوبی استفاده نشده است. ولی هنوز دیر نشده، و باید این موتور محرکه را به جوانان منتقل کنیم. در حالی که جنگ و دفاع مقدس به واسطه معنویتی که دارد، خود به خود منتقل خواهد شد.

او ادامه داد: امروز اگر می بینید جوانانی که سر و ظاهر خوبی ندارند، و آنجاهایی که باید ورود کنند، مثل همان روزهای دفاع مقدس ورود نمی کنند و می ایستند، ما باید مطالب دفاع مقدس را انتقال دهیم.

سردار یزدی در ادامه گفت: شورای شهر تهران هم به واسطه مسائل تهران باید وارد فضایی شود که  تحول بزرگی در شهر تهران ایجاد کند. در دفاع مقدس کسانی که نان نداشتند بخورند، و با مشکل مالی شدید مواجه بودند، همیشه  در صف اول در جبهه کمک های مردمی حضور داشتند. امروز هم وقتی بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه مواجه شدیم، خانواده هایی که بیشترین مشکلات را داشتند، کمک های فراوانی کردند.

سردار یزدی در پایان افزود: در تاریخ دفاع مقدس، ما رزمنده ای نداشتیم که حتی از اصول اخلاقی هم تخطی کند، چه رسد به جنایت. آنجا که دشمن تشنه بود، آن را بر خود مقدم می دانستند، و آنجا که دشمن اسیر و مجروح بود، اول او را سوار آمبولانس می کردند. لذا برای همین است که زنده نگاه داشتن دفاع مقدس یک امر واجب است.

نظر شما