مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور:

وزارت بهداشت و درمان معتادان متجاهر را از قلم انداخته است/ درخواست ۲۰۰ هزار واکسن آنفلوانزا توسط بهزیستی/ باید به ۵۰ هزار نفر از پرسنل واکسن تزریق کنند

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۶:۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۶۲۴۳۷
وزارت بهداشت و درمان معتادان متجاهر را از قلم انداخته است/ درخواست ۲۰۰ هزار واکسن آنفلوانزا توسط بهزیستی/ باید به ۵۰ هزار نفر از پرسنل واکسن تزریق کنند
فرید براتی سده گفت: متاسفانه معتادان متجاهر از لیست وزارت بهداشت و درمان جامانده‌اند اما پیگیر هستیم و 200 هزار واکسن آنفلوانزا درخواست کرده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این روزها که شروع فصل پائیز نگرانی تلفیق آنفلوانزا با کرونا را افزایش داده، همه جا صحبت از تزریق واکسن آنفلوانزاست. درحالی که وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده این واکسن در اختیار همه قرار نمی‌گیرد و فقط قشر خاصی می‌توانند آن را دریافت کنند. سازمان بهزیستی نگران معتادان متجاهری که در مراکز نگهداری می‎‌شوند، است و به تزریق واکسن آنفلوانزا به آنها و افرادی که با آنها سر و کار دارند، تاکید می‌کند.

فرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، درباره تهیه واکسن آنفلوانزا به معتادان به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: سازمان بهزیستی در این خصوص نامه‌ای به وزارت بهداشت ارسال و وزارت بهداشت دستورالعملی ابلاغ کرده است. 

او افزود: بدین ترتیب افراد دارای اولویت در مراکز سازمان بهزیستی را مشخص و اعلام کرده‌ است.

براتی سده تصریح کرد: این واکسن برای گروه‌های سالمندان، افرادی که در مراکز شبانه‌روزی هستند و بیماران روانی مزمن در نظر گرفته شده اما متاسفانه معتادان متجاهر از این لیست جا مانده‌ و احتمالا از قلم افتاده‌اند یا اینکه وزارت بهداشت فکر کرده نیازی به تامین واکسن برای این گروه نیست.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ما در حال پیگیری هستیم تا این لیست اصلاح شود چراکه حتما لازم است همه معتادان اعم از معتادانی که در پاتوق‌ها و تحت پوشش خدمات کاهش آسیب ما بوده، معتادانی که در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ هستند و همچنین پرسنلی که با این معتادان در ارتباطند، از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

براتی‌سده تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تعاملاتی که با وزارت بهداشت داریم، این مشکل را حل کنیم و برای این کار حدود ۲۰۰ هزار واکسن برای معتادان درخواست کرده‌ایم، چراکه حدود ۱۰۰ هزار نفر فقط در پاتوق‌ها از خدمات کاهش آسیب استفاده می‌کنند، از طرفی حدود ۵۰ هزار نفر پرسنل داریم که با این معتادان در ارتباط هستند و همچنین افرادی که در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ حضور دارند و افرادی که در مراکز ماده ۱۵ هستند که شامل معتادان غیرمتجاهر بوده هم به این لیست اضافه خواهند شد.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: به هر حال نزدیک به ۲۰۰ هزار واکسن درخواست کرده‌ایم و امیدواریم این واکسن تامین و در اختیاران معتادان و همه افرادی که در مراکز ما هستند قرار بگیرد تا مشکلی ایجاد نشود چراکه با توجه به اینکه این افراد پرریسک هستند باید واکسن در اختیار آنها قرار بگیرد.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما