با معجزات پسته تازه آشنا شوید

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۸:۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۲۴۹۸
با معجزات پسته تازه آشنا شوید
اواخر فصل تابستان زمان به بازار آمدن پسته تازه است و بر آنیم تا شما را در در این خبر با خواص شگفت انگیز و متعدد آن آشنا کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پسته تازه اواخر فصل تابستان به بازار میوه و تره بار اضافه می‌شود و کمتر کسی است که از خوردن آن لذت نبرد.

این آجیل پر طرفدار که در طعم‌های مختلف در بازار موجود است خواص فراوانی دارد و  از جنبه‌های درمانی آن به هیچ عنوان نمی‌توان چشم پوشی کرد.

فرزانه خدایاری پزشک کارشناس ارشد تغذیه افزود: از مهمترین خواص پسته تازه می‌توان به جلوگیری از بسته شدن شریان‌های قلبی که به علت رسوبات خونی مسدود می‌شوند و همچنین ممانعت از تنگ شدن این شریان‌ها اشاره کرد.

او در ادامه اضافه کرد: پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی یکی دیگر از خواص مصرف پسته تازه در افراد مختلف است و کلسترول بد خون را کاهش خواهد داد.

این کارشناس ارشد تغذیه بیان کرد: پسته تازه به علت دارا بودن مقدار قابل توجهی آهن، خون ساز بوده و برای افرادی که از بیماری کم خونی رنج می‌برند بسیار مفید است و خوردن آن به بیماران این گروه توصیه می‌شود.

خدایی ادامه داد: مصرف پسته تازه باعث کارایی بهتر مغز و فعال بودن ذهن شده و ضمن تقویت قلب و حافظه افراد، آرامش اعصاب را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت و ضربان قلب را تنظیم می‌کند.

او اضافه کرد: پسته یکی از منابع خوب تامین انرژی و پروتئین در افراد مختلف و به ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین سایر گروه‌ها به شمار می‌رود.

این کارشناس ارشد تغذیه یادآور شد: پسته تازه منبع خوبی برای ویتامین C ، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، B6 ، ویتامین E و ویتامین A محسوب شده و برای تقویت سیستم ایمنی بدن خواص بسیاری دارد.

پسته تازه میان وعده‌ای مناسب برای افراد در حال رژیم

خدایی اضافه کرد: پسته تازه حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر است، باعث بهبود بیماری یبوست به ویژه در میان کودکان و سایر افراد می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: کالری پسته تازه بسیار پایین است و این موضوع آن را به عنوان یک میان وعده مناسب به افرادی که در حال رژیم هستند و قصد کم کردن وزن و لاغری دارند، معرفی می‌کند.

این کارشناس ارشد متخصص تغذیه تاکید کرد: از آنجا که محتوی چربی پسته تازه به طور کامل جذب بدن فرد مصرف کننده نمی‌شود، منجر به لاغری او خواهد شد.

او اضافه کرد: پسته تازه به دلیل اینکه سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است، برای سلامتی کبد مفید بوده و مصرف آن به درمان کبد چرب کمک قابل توجهی خواهد بود.

این کارشناس تغذیه یادآور شد: مقادیر قابل توجهی از پتاسیم که در پسته تازه موجود است، موجب کاهش فشار خون بوده و همچنین خواص ضد التهابی دارد و خطر ابتلا افراد به بیماری‌هایی مثل آرتروز را کاهش می‌دهد.

به گفته کارشناسان و متخصصان علم تغذیه پسته خشک نیز از خواص بی‌شماری برخوردار است و در بین انواع آجیل خشک می‌تواند میان وعده بسیار مناسبی برای سایر افراد باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز