عضو کمیسیون عمران در مجلس:

انتقال پایتخت نشدنی است/ این طرح مدتهاست مسکوت مانده است

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۶:۲۷:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۲۵۴۹
انتقال پایتخت نشدنی است/ این طرح مدتهاست مسکوت مانده است
عضو کمیسیون عمران در مجلس در رابطه با اظهارات یک نمایندگان مبنی بر انتقال پایتخت گفت: این موضوع منتفی شده است.

«اقبال شاکری»، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با اظهارات یک نمایندگان مبنی بر انتقال پایتخت گفت: این موضوع منتفی شده  است، در مقطعی که شورای شهر حضور داشتم انتقال پایتخت با چندین فرضیه مطرح شد که مهم‌ترین آن تمرکززدایی بود، در آن زمان بحث بر این بود تهران به عنوان پایتخت سیاسی کشور باشد. 

او افزود: پایتخت بودن ویژگی‌های اجتماعی، زیرساختی و سیاسی دارد به آسانی نمی‌توان یک شهر را پایتخت کرد، باید قابلیت و ظرفیت های را داشته باشد. 

شاکری گفت: از جمله پیشنهادات در آن زمان، تعدد پایتخت بود یعنی پایتخت ها مختلفی را معرفی کنیم مثلا بگوییم پایتخت اقتصادی، پایتخت فرهنگی، پایتخت پزشکی و این موضوعات را از تهران خارج کنیم زیرا باعث می‌شود، مردم برای همه کارهای خود به تهران نیایند و  این امر باعث توسعه اطراف تهران هم، می‌شود. 

این عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: در آن مقطع این دو سه طرح مطرح شد، حکمی هم داده شد و شورایی هم برایش تشکیل شد ولی در جلسه ای که با استانداری تهران پیگیر شدم، گفتند چنین طرحی مسکوت مانده است و نمی توان چنین کاری را انجام داد. باید بر بحث تمرکززدایی اصرار کنیم تا فشاری که بر شهر تهران است، کاهش یابد.

شاکری بیان کرد: انتقال پایتخت کار، نشدنی است و هزینه‌های بسیار سنگینی در پی خواهد داشت ولی تمرکززدایی و ایجاد شهرهای اقماری موضوعی خوبی است. تاکنون هیچ زیر ساختی برای انتقال پایتخت انجام نشده است. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز