پیش‌بینی معاون وزیر بهداشت از وضعیت ابتلا به آنفلوآنزا در پاییز

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۹:۴۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۳۳۱۴
پیش‌بینی معاون وزیر بهداشت از وضعیت ابتلا به آنفلوآنزا در پاییز
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر مردم ماسک زده و فاصله را رعایت کنند مشکل آنفلوآنزا نیز نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد چراکه سرعت انتقال آنفلوآنزا بسیار کمتر از ویروس کروناست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قاسم جان‌بابایی شب گذشته در جریان بازدید سرزده از بیمارستان ساوه در جمع خبرنگاران گفت: از بخش‌های مختلف بیمارستان بازدید به عمل آمد که خوشبختانه پزشکان متخصصان مجرب عفونی و بیهوشی حضور داشته و با رعایت پروتکل‌ها  در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.

او بیان کرد: متاسفانه تعدادی بیمار کرونایی بدحال در بیمارستان بستری هستند که امیدواریم با تلاش کادر درمانی بهبود پیدا کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت با هماهنگی وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو تمهیدات خوبی برای واردات واکسن آنفولانزا علیرغم تمام مشکلات تحریمی اندیشیده و تعداد قابل قبولی واکسن وارد شده است.

جان بابایی خاطرنشان کرد: از طریق معاونت بهداشت و مراکز بهداشتی افراد با ریسک بالا آنفولانزا مانند خانم‌های باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سایر افراد در معرض خطر در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

او عنوان کرد: در مورد اپیدمی آنفولانزا نمی‌توان زمان دقیقی را پیش‌بینی کرد اما با شروع فصل پاییز هر سال موج جدیدی از  آنفولانزا را شاهد هستیم؛ حتی ممکن است آنفولانزا در یک سال، ۲ بار پیک داده باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وضعیت بالینی آنفلوآنزا و کرونا قابل افتراق نیست اما خوشبختانه زیرساخت آزمایشگاه‌ها برای تست آنفلوآنزا و کرونا فراهم بوده و در این مورد نگرانی وجود ندارد.

جان بابایی با بیان اینکه پروتکل‌های درمانی این ۲ بیماری متفاوت است، گفت: درگیری ریه در کرونا شدید بوده و از تنها درخواست از مردم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری است.

او تصریح کرد: خوشبختانه دولت برای رفع نگرانی در مورد واکسن آنفلوآنزا در تلاش است اما چون کرونا بسیار سرایت‌پذیر بوده اگر مردم ماسک زده و فاصله را رعایت کنند مشکل آنفلوآنزا نیز نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد چراکه سرعت انتقال آنفلوآنزا بسیار کمتر از ویروس کروناست.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ساوه در بحث مراکز درمانی مشکلات جدی دارد در حالی که شهر نسبتا بزرگی بوده و باید بیمارستان بزرگتر با شرایط بهتری داشته باشد.

جان بابایی افزود: قسمت زیادی از تخت‌های بیمارستان فرسوده بوده و نیاز است بیمارستان جایگزین ساخته شود که این اقدام آغاز شده؛ در یک سال اخیر اورژانس بسیار خوبی در شهرستان ساخته شده که مکمل اورژانس فعلی است.

او گفت: سی تی اسکن دوم بیمارستان ساوه به زودی راه‌اندازی شده و آمادگی ایجاد آی سی یو مجهز نیز وجود دارد؛ تعدادی پزشک متخصص به کادر درمانی ساوه اضافه خواهند شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرستان ساوه به علت شرایط کارگری در حال رشد از نظر جمعیت بوده و نیاز است روند احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی تسریع شود.

نظر شما