بهترین و سریع‌ترین روش خشک کردن پسته تازه

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۵:۴۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۶۳۴۸۲
بهترین و سریع‌ترین روش خشک کردن پسته تازه
در این گزارش بهترین روش خشک کردن پسته تازه در کوتاه ترین زمان در منزل را بـه شـما آموزش خواهیم داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برای خشک کردن پسته تازه، کندن پوست پسته تازه با دست کار نسبتا سختی اسـت، مخصوصا اگر پسته‌ها بیشتر از ۱ کیلو باشند.

پسته خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد و از همین رو پیشنهاد می شود در برنامه غذایی خود پسته را حتماً بگنجانید.

پوست پسته زیر ناخن می‌روند و سر انگشتان را سیاه و چسبناک می‌کند.

حالا ما بـه شـما روشی را معرفی می کنیم کـه در آن با سرعت حداقل ۴ برابر پوست کندن با دست و با دردسر کمتر می‌توانید پوست ان را جدا کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید در زمانی کوتاه پسته‌ها را از پوست جدا کنید.

جدا کردن شاخه‌های پسته

هرچند طبق معمول پسته های تازه‌ای کـه در مغازه‌ها بفروش میرسند شاخه ندارند، ولی برای احتیاط بازرسی کنید کـه بین پسته‌ها شاخه اضافی وجود نداشته باشد. شاخه‌ها می‌توانند در مراحل بعد مشکلاتی را ایجاد کنند.

ریختن پسته در کیسه پلاستیکی محکم

یک کیسه ناییلونی مقاوم پیدا کنید. ما دراین آزمایش، از کیسه پلاستیکی معمولی استفاده کردیم کـه البته پس از ۲ بار استفاده پاره شد.

همچنین می‌توانید از دو لایه کیسه استفاده کنید. حالا حدود یک چهارم تا یک سوم فضای قابل استفاده کیسه را پر از پسته کنید. منظور از فضای قابل استفاده، فضای کیسه بـه جز دسته‌ها یا قسمتی کـه برای گره زدن کیسه از ان استفاده می‌شود اسـت. یک چهارم تا یک سوم کیسه را از پسته پر کنید.

بستن درب کیسه پسته تازه

کیسه را گره بزنید جوری کـه هوای زیادی در کیسه نباشد کـه موقع فشار دادن کیسه، آن را باد کند.

اندازه پسته‌ها باید بـه انداره‌ای باشد کـه وقتی کیسه را روی زمین می‌گذارید، پسته های درون کیسه یک لایه مسطح حداکثر ۳-۴ سانتی تشکیل دهد.

پسته‌ها را روی هم فشار دهید

با کف دست یا پا «کـه البته پا آسان‌تر اسـت» پسته‌ها را روی هم فشار دهید و بلغزانید. اینکار را با احتیاط انجام دهید کـه کیسه پاره نشود و نگذارید قسمت زیادی پسته یک گوشه از کیسه جمع شود و تحت فشار قرار گیرد کـه موجب پارگی نشود. آن قدر ادامه دهید تا پوست پسته‌ها جدا شود. با فشار دادن و لغزاندن دانه های پسته بر روی هم پوست را جدا کنید.

جداسازی پوست پسته تازه

حالا کافی اسـت گره کیسه را باز کنید و پسته‌ها را روی یک سینی خالی کنید. بـه اسانی میتوانید پوست‌ها و پسته‌ها را از هم جدا کنید. البته هنوز تعدادی پسته باقیمانده اند کـه پوست ان‌ها سفت چسبیده اسـت. این پسته‌ها عموما کال یا پوک هستند. حالا جداکزدن پوست پسته از خود پسته خیلی آسان‌تر اسـت.

شست و شوی پسته تازه

پسته های پوست کنده را دریک ظرف آب شیت و شو دهید. با این روش هم می‌توانید ان‌ها را تمیز کنید، هم پسته هی بسته کـه سبک‌تر هستند را از روی آب جدا کنید. پسته های پوک بر روی آب شناور می‌مانند.

برای خشک کردن پسته تازه، پسته‌ها را می توانید در آفتاب خشک کنید یا دریک تابه تفت دهید تا خشک شوند. استفاده از نمک هم ماندگاری پسته را افزایش می‌دهد. پسته‌ها را آبکشی کنید ودر یک سینی بزرگ در آفتاب خشک کنید.

۱. هنگام پوست گرفتن پسته های تازه نگران در بسته بودن پسته‌ها نباشید، طی فرآیند خشک شدن پسته، خیلی از پسته‌ها خود بـه خود درشان باز می شود.

۲. تجربه نشان داده اسـت پسته فریز شده خیلی آسان‌تر پوست گرفته می‌شوند.

۳. پسته تازه مرغوب پسته‌ای اسـت کـه خودش درش باز شده باشد.

۴. طبق معمول پسته های در بسته رابا خیساندن ودر آب و با استفاده از دستگاه های مخصوص، باز می کنند. بـه این نوع پسته خندان می گویند. یعنی پسته‌ای کـه با این فرآیند لبش خندان شده اسـت.

۵. برای تشخیص این کـه یک پسته خودش درش باز شده یا بـه کمک دخالت های انسانی در ان باز شده اسـت کافی اسـت ان را در دستتان بگیرید و سعی کنید از روی پوست پسته ان‌ها را بـه هم برسانید اگر با فشار دادن پوسته‌ها پسته در بسته شد یعنی پسته آب خندان اسـت، ولی اگر اصلا امکان بستن پسته وجود نداشت، پسته شـما بـه صورت طبیعی خندان اسـت.

نظر شما