عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران:

پیشنهاد تجمیع وزارتخانه ها در یک منطقه/ تاکید بر شکل گیری دولت الکترونیک

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۵:۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۳۷۱۹
پیشنهاد تجمیع وزارتخانه ها در یک منطقه/ تاکید بر شکل گیری دولت الکترونیک
محمدمهدی تندگویان با اشاره به طرح انتقال پایتخت گفت:به جای اینکه یک شهر دیگر را درگیر پایتخت شدن کنیم باید همان هزینه را صرف ساماندهی دولت در همین تهران که تمام زیرساخت‌ها در آن به وجود آمده است، کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسئله انتقال پایتخت سیاسی ایران از جمله مسائل پر حاشیه و جنجال برانگیزی است که به‌رغم پیگیری‌های فراوان آن در دولت‌های مختلف، همچنان حل نشده باقی مانده و هیچ یک از دولت‌ها، عملاً نتوانستند آن را اجرا کنند اما این روزها خبر می‌رسد قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام کرده بدون دریافت هیچ پولی می‌تواند این کار را انجام دهد تا پایتخت سیاسی و اداری ایران، از تهران خارج شود.

محمدمهدی تندگویان، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا با اشاره به طرح انتقال پایتخت سیاسی کشور از تهران گفت: زمانی که در شورای شهر بودم این طرح به شکل ناقص مطرح شد و بعد از آن من دیگر طرح جدیدی در این خصوص ندیدم اما شنیدم که جدیدا یک طرح جدیدی آمده و قرار است در مورد آن کارشناسی شود و هنوز کلیات آن را نمی‌دانم.

او افزود: نظر من این است؛ ما به جای اینکه بیاییم یک شهر دیگر را دوباره درگیر پایتخت شدن کنیم و تمام زیرساخت‌های موجود در تهران مانند فرودگاه بین المللی، بیمارستان و سایر امکانات که هزینه بسیار هنگفتی دارد را به وجود بیاوریم،دولت را در همین تهران ساماندهی کنیم چرا که با پایتخت کردن یک شهر دیگر تضمینی وجود ندارد بازهم مشکلات کنونی تهران آنجا به وجود نیاید.

تندگویان تصریح کرد: در حال حاضر ابنیه‌های دولت در تمام مناطق تهران پخش شده است به گونه‌ای که اگر یک مراجعه کننده، یک مجوز از یک وزارتخانه بخواهد مجبور می‌شود در روز به چندین آدرس و ساختمان مراجعه کند برای مثال همین وزارت نفت در تهران بیش از 100 ساختمان دارد به همین دلیل عقیده من این است که همان هزینه‎‌های پایتخت کردن شهر دیگر را صرف ساماندهی دولت در تهران کنیم.

نایب رئیس سابق کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه پیشنهاد تجمیع وزارتخانه‌ها گفت: ما می‌توانیم در کنار تهران که تمام زیرساخت‌ها از جمله فرودگاه، مترو، نمایشگاه ها و.. وجود دارد، یک منطقه دولتی ایجاد کنیم که هم دسترسی مردم به آن منطقه راحت باشد و هم بار ترافیکی داخل شهر کاسته شود.

او افزود: ما حتی می‌توانیم بلندمرتبه سازی کنیم یعنی در یک ساختمان 100 طبقه چندین وزارتخانه را مستقر کنیم تا دسترسی برای مردم و دولت به سهولت انجام گیرد.

تندگویان با تاکید بر دولت الکترونیک بیان کرد: تمام موارد فوق در صورتی است که دولت الکترونیک شکل گیرد وگرنه ما هرگونه جابجایی هم که انجام دهیم فایده‌ای ندارد و همین بلاها بر سرمان می‌آید بنابراین ضروری‌ترین اقدام شکل گیری دولت الکترونیک است.

//انتهای پیام:2.4

نظر شما