یک مقام بهداشت چین:

حمایت سازمان جهانی بهداشت از استفاده اضطراری از واکسن چینی کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۲:۳۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۴۱۷۳
حمایت سازمان جهانی بهداشت از استفاده اضطراری از واکسن چینی کرونا
یکی از مقامات بهداشتی چین ادعا کرد که این کشور قبل از آغاز برنامه جنجالی استفاده اضطراری واکسن کووید۱۹ روی داوطلبان، تفاهم و پشتیبانی سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چین قبل از تایید کامل ایمنی و کارآمدی واکسن بالقوه کووید-۱۹، از ماه ژوئیه تحت برنامه استفاده اضطراری، این واکسن را به صدها هزار نفر تزریق کرده است.

این در حالی است که برخی کارشناسان و تولیدکنندگان واکسن در غرب نسبت به استفاده زودهنگام واکسن های بالقوه کووید- ۱۹ قبل از تکمیل آزمایش های بالینی هشدار داده اند.

«ژنگ ژونگوی» یکی از مقامات حاضر در کمیسیون بهداشت ملی چین روز گذشته اعلام کرد کابینه دولت این کشور طرح آزمایشی برای استفاده از واکسن کووید- ۱۹ را در پایان ماه ژوئن تایید کرده است.

او گفت: پس از تایید طرح ما به مقامات مرتبط در سازمان جهانی بهداشت در چین اطلاع رسانی کرده و پشتیبانی و تفاهم آنها را دریافت کردیم.

از سوی دیگر «ماری آنجلا سیامو» دستیار رییس سازمان جهانی بهداشت در خصوص دسترسی به داروها و محصولات بهداشتی گفت: کشورها در خصوص قانونگذاری ملی برای اجرای طرح استفاده اضطراری یک محصول بهداشتی اختیار دارند. چین و کشورهای دیگر نیز همین روش را برای محصولات دارویی مختلف اجرا کرده اند.

در حال حاضر در چین ۱۱ واکسن در مرحله آزمایش بالینی و چهار واکسن در مرحله سوم آزمایش های بالینی قرار دارند.

نظر شما
پرونده ویژه