واکسن کرونای آمریکایی تا ۹۸ درصد جواب داد

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۹:۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۴۳۲۹
واکسن کرونای آمریکایی تا ۹۸ درصد جواب داد
تولیدکننده دارویی جانسون اند جانسون اعلام کرد که آزمایش‌های اولیه واکسن کوویدـ۱۹ میزان موفقیت تقویت سیستم ایمنی ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نتایج تحقیقات تولیدکننده جانسون اند جانسون نشان می‌دهد این واکسن در ۹۸ درصد از شرکت‌کنندگان این آزمایش قادر به ایجاد آنتی‌بادی‌هایی برای مقابله با عفونت ویروس کروناست. آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ۲۹ روز پس از دریافت واکسن مشاهده شدند.

واکنش‌های مثبت به این واکسن به جانسون اند جانسون کمک کرد تا واکسن را به آزمایش‌های فاز سوم هدایت کند و تا پایان سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰هزار نفر برای آزمایش این واکسن لازم است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما آمریکایی‌ها را به ثبت‌نام در آزمایش واکسن تشویق می‌کنیم. این مورد نه‌تنها جالب است، بلکه برای کشور فوق‌العاده خواهد بود. 

ترامپ گفت: جانسون اند جانسون خیلی زودتر از موعد مقرر به آزمایش‌های فاز سوم ویروس کرونا رسید.

محققان گفتند: درد و خستگی عضلات در ۳۶ درصد افراد بالای ۶۵ سال که واکسن دریافت کردند گزارش‌شده است و ۶۴ درصد افراد جوان نیز عوارض جانبی مشابهی گزارش کردند.

در حال حاضر، چهار واکسن ایالات‌متحده در مرحله آزمایش نهایی قرار دارند. واکسن‌های شرکت‌های دارویی دیگر مانند پی‌فایزر و مدرنا در دو دوز تجویز می‌شوند درحالی‌که واکسن جانسون اند جانسون فقط یک دوز واکسن است.

دکتر پل استوفلس، مدیر ارشد علمی جانسون اند جانسون، گفت: آنچه در مورد این واکسن بسیار خاص است، کارایی یک دوز واکسن است. ما از قبل در آزمایشگاه و در مدل‌های حیوانی و سپس در داوطلبان مطالعه کرده‌ایم و توانسته‌ایم نشان دهیم که با یک دوز از این واکسن پاسخ بسیار خوب و همچنین ایمنی خوبی ایجاد خواهد شد. 

نظر شما
پرونده ویژه