رئیس پلیس آگاهی کشور منصوب شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۲۰:۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۴۴۶۶
رئیس پلیس آگاهی کشور منصوب شد
فرمانده نیروی انتظامی با معرفی و انتصاب سردار محمد قنبری به عنوان رئیس پلیس آگاهی ناجا، بر لزوم مسئول سازی همه دستگاه های ذی ربط در راستای کاهش سرقت در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس آگاهی ناجا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، پیشرفت روزافزون نیروی انتظامی را مرهون هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خون شهدا و تلاش همه سبز پوشان دانست و اظهار داشت: نیروی انتظامی در راستای تامین و توسعه نظم و امنیت در کشور بیش از 13 هزار شهید و 20 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

او با اشاره به پیشرفت روزافزون پلیس آگاهی بیان کرد: یکی از مجموعه‌هایی که در شاکله نیروی انتظامی پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته، پلیس آگاهی است، این پلیس با توسل بر ظرفیت‌های موجود، نیروهای متخصص، کارآمد و البته به کارگیری تجهیزات نوین توانسته فرآیند کشف علمی جرم را با دقت و سرعت دنبال کند و ان شاء الله شاهد پیشرفت های روزافزون این پلیس تخصصی خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عزم نیروی انتظامی برای تحقق هوشمندسازی تا پایان سال 1400، اضافه کرد: هوشمندسازی پلیس یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما است و در این میان معتقدیم که پلیس آگاهی باید پیشتاز و پیش گام باشد و ان شاء الله این مهم را به جد دنبال خواهیم کرد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور بر ضرورت تدوین برنامه های پیشرفت و ارتقای پلیس آگاهی حول سه محور اساسی و ضروری تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص، تزریق تجهیزات روزآمد و نوین و استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای تکمیل و تجمیع بانک‌های اطلاعاتی، بایستی  از محورهای اساسی این برنامه ها باشد.

سردار اشتری تاکید کرد: معتقدم نیروی متخصص و کارآمد در کنار به کارگیری تجهیزات تخصصی می‌تواند به فرآیند پیشگیری از جرم و کشف علمی جرایم کمک شایانی کند.

او در بخش دیگری از سخنان مطرح کرد: با وجودی که نیروی انتظامی مسئول تامین و حفظ امنیت اجتماعی در کشور بوده اما  ارتقاء امنیت در گرو همکاری همه نهادها و ارگان‎ها با این نیرو است.

فرمانده ناجا با اشاره کارکردهای پلیس آگاهی، مبارزه با سرقت را یکی از اولویت های کاری این پلیس دانست و گفت :  راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در راستای تشدید مقابله با سرقت است ؛ از  طرفی نباید از فرآیند  "مسئول سازی" در کاهش وقوع  غافل شویم؛ وقتی سرقتی اتفاق می‌افتد باید مشخص شود که دیگر سازمان‌ها چه نقشی در پیشگیری از  وقوع سرقت داشته و کدام بخش مربوط به ناجاست.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مسئول امنیت و ارتقاء آن در سطح جامعه است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در انجام ماموریت‌ها بایستی از ظرفیت‌های موجود بهره لازم را ببریم، گفت: تاکنون اقدامات ما در ماموریت‌ها موثر و مطلوب بوده است که جا دارد از همکارانمان تشکر و قدردانی کنیم.

در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات و تلاش های  سردار " محسن حسن خانی"، سردار "محمد قنبری" به  عنوان رئیس پلیس آگاهی ناجا معرفی شد. 

گفتنی است؛ سردار قنبری پیش از این  فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بود.

نظر شما