وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تولید مودم‌های ۵G در کشور شروع شده است/ بورس باید موانع حضور ای سی تی را برطرف کند/ قرار نیست کاربران در اینترنت ۵G هزینه بیشتری پرداخت ‌کنند

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۰:۴۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۴۶۷۴
تولید مودم‌های ۵G در کشور شروع شده است/ بورس باید موانع حضور ای سی تی را برطرف کند/ قرار نیست کاربران در اینترنت ۵G هزینه بیشتری پرداخت ‌کنند
محمدجواد آذری جهرمی گفت: تولید مودم‌های 5G در کشور شروع شده است و اپراتورها در بخش تولید تجهیزات آن سرمایه گذاری را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از کاربست های 5G در ایران از گفت: هفته دفاع مقدس، یاد شهدا و امام خمینی (ره) را گرامی می‌دارم و به تمام کسانی که حضوری و غیرحضوری در این جلسه حضور دارند، خیر مقدم عرض می‌کنم.

او افزود: دیشب از شیراز با پرواز ساعت 10 شب به تهران برمی‌گشتم که یک جوانی کنار من نشسته بود، چون ماسک روی صورتم بود من را نشناخت اما وقتی تیم امنیت پرواز با من صحبت کردند، من را شناخت و رفیق شدیم و پس از صحبت کردن درمورد بالارفتن از نخل و کامنت ها و.... به من گفت در این شرایط اقتصادی واقعا این کلمه که می‌گویی آینده روشن است را خودت قبول داری؟ در پاسخ به او گفتم حتما آینده روشن است چرا که تاریخ اسلامی و ایرانی این را می‌گوید.

آذری جهرمی تصریح کرد: یک زمانی مغول به ایران حمله کرد که دست کمی از ترامپ ندارد اما ایران درنهایت سربلند ماند. در همه دولت‌ها مشکلات بسیاری وجود داشته و هر دولتی که می آید هم مشکلات خودش را دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از موضوعات مهم هوشمند سازی بحث راه اندازی اینترنت نسل 5 بود. 12 سال برای آمدن نسل 4 مقاومت شد یعنی زمانی که 3 جی به ایران آمد 12 سال پیش از آن در کشور‌های دیگر آمده بود الان هم در شرایطی هستیم که 5G در دنیا شروع به کار کرده است و در برنامه ایران هوشمند بنابر این است که همه حوزه های مرتبط همزمان با هم به سراغ این فناوری های نسل جدید بروند.

آذری جهرمی بیان کرد: بحثی درباره سلامت هوشمند داریم که جراحی از راه دور و موارد مشابه نمونه ای از این موضوع سلامت هوشمند است که دکتر زالی در این حوزه ورود کردند و با ما همکاری می‌کنند که زیرساخت‌های بحث سلامت هوشمند سریع تر آغاز شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: تولید مودم های 5G در کشور شروع شده است و اپراتورها در بخش تولید تجهیزات 5G سرمایه گذاری را آغاز کرده اند چرا که زمان رشد همین الان است و فردا دیر می‌شود.

او بیان کرد: در قالب برنامه شبکه ملی اطلاعات مجوزهای 5G گرفته شده است و فکر می‌کنیم تا پایان دولت بخش‌های بسیاری را به 5G ارتقاء دهیم البته از طریق مودم خانگی نه از طریق مودم گوشی و قرار است تا اسفندماه قسمت خوبی از بخش های پرتراکم کشور برای ارائه 5G  آماده شوند.

جهرمی گفت: به کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در بخش ای سی تی هستند خوش‌آمد می‌گوییم و از سازمان بورس انتظار داریم که بخشی از موانع حضور حوزه ای سی تی در بورس را رفع کند تا بتوانند منابع مالی مورد نیاز خود را جمع و ارتقاء پیدا کنند. 

وزیر ارتباطات ادامه داد: متوسط مصرف هر فرد در ماه 10 گیگابایت اینترنت است. عده ای گله می‌کنند که ما در منطقه خودمان اینترنت E هم نداریم؛ اما نکته این است که پوشش این موضوع در شبکه سلولار به لحاظ ممانعت مردم بسیار سخت است و هیچ کدام از مردم اجازه ایجاد دکل در نزدیکی خانه خودش را نمی‌دهد.

او گفت: عده ای از قیمت احتمالی بالای 5G گلایه می‌کنند؛ همواره مصرف که بالا می‌رود قیمت کاهش پیدا می‌کند و بنا نیست کاربران هزینه بیشتری را پرداخت کنند

آذری جهرمی اظهار کرد: بیش از 1100 دانشگاه در کشور داریم که همه باید به فیبر نوری وصل شوند اما تاکنون 200 دانشگاه به فیبر نوری متصل شده است. لیست‌های وزارت علوم کمبودهایی دارد و بعضی اساتید به ما گلایه می‌کنند که اینترنت رایگان دریافت نکردند؛ این موضوع را دکتر هاشمی باید پیگیری کنند و ما رسیدگی می‌کنیم. تمام تلاش ما این است که آموزش در کشور با وجود کرونا تعطیل نشود.

او تاکید کرد: فرایند آموزش مجازی در کشور باید اصلاح شود. یعنی اینگونه نباشد که معلم یا استاد تدریس کند و دانش آموز و دانشجو فقط نگاه کند. ما هم در کنار دوستان در این امر کمک می‌کنیم و امیدواریم نتیجه آن برای همگان ملموس باشد.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز