مادران شهدا با صبر در شهادت عزیزانشان توانستند مبلغ مکتب حضرت زینب (س)باشند

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۱:۵۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۴۷۴۷
مادران شهدا با صبر در شهادت عزیزانشان توانستند مبلغ مکتب حضرت زینب (س)باشند
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: مادران، همسران، خواهران شهدا و ایثارگران با صبر در شهادت عزیزان‌شان و پرستاری از جانبازان توانستند مکتب حضرت زینب(س) را به جهان صادر کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پریسا علیلو، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در همایش اسوه‌های صبر و مقاومت و تجلیل از بانوان فعال در دوران دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: هیچ واژه‌ای بیان‌گر بزرگی مادران و خواهران شهدا، این اسوه‌های صبر، استقامت و ایثار نیست و زبان از بیان رشادت‌هایشان قاصر است.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، تصریح کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران است بنابراین وظیفه تک‌تک ما سنگین می‌شود تا برای انتقال این ارزش‌ها به نسل آینده با جدیت برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی یادآور شد: ابعاد دفاع مقدس در حوزه زنان آن‌قدر گسترده‌ و جذاب است که نباید اجازه داد فرصت ثبت‌ و ضبط آنان و خاطراتی از پشت جبهه، از زنانی که پشتیبان میدان نبرد بودند از بین برود.

علیلو عنوان کرد: تاریخ مدام در حال تکرار است چرا که شهدای ما همانند شهدای کربلا دعوت امام خود را لبیک گفتند و مادران، همسران، خواهران شهدا و ایثارگران هم با صبر در شهادت عزیزان‌شان و پرستاری از جانبازان توانستند در مکتب حضرت زینب(س) انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: سخنان و روایت‌های زنان رزمنده تازه و ناشنیده است، آنان مادران، خواهران و همسران شهید و یا زنانی رزمنده، جانباز، امدادگر، عکاس و یا ایثارگر هستند که بیان خاطرات آنان در غنی‌سازی ادبیات دفاع مقدس تأثیرگذار است که سبب می‌شود گفتمان ایثار در جامعه غنی‌تر شود.

علیلو خاطرنشان کرد: زنانی که در همان عالم احساس و زنانگی، قهرمان و شهید شدند، با دستان خالی جنگیدند و مجروح شدند و یا مدال پرافتخار حماسه آفرینی و جنگاوری را بر گردن آویختند، پرچم‌داران فرهنگ ایثار و شهادت هستند و نقش آن‌ها در توسعه و گسترش این فرهنگ غنی در جامعه موضوعی غیرقابل انکار است.

او اضافه کرد: همسران شهدا، با حفظ سنگر خانواده، مردانه‌ترین میدان‌ها را فتح کردند و آنان تمام وجود خود را با روح جهاد و شهادت در آمیختند و این زنان موجبات ترغیب مردان‌شان به جنگ را فراهم ساختند تا شهدا با جان‌فشانی و مجاهدت از تمامیت ارضی کشور در مقابل دشمن متجاوز دفاع کنند و همچنین در نبود همسران، خلا‌های ناشی از نبود آن‌ها را صبورانه تحمل کرده و پشت سر همسران‌شان ایستادند و نسلی انقلابی تربیت کردند که برای اعتلای نظام و انقلاب هر لحظه آماده جان‌فشانی و رشادت هستند.

در پایان این برنامه از مادران، همسران و خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و از بانوان فعال دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز