در نخستین روز از هفته گردشگری؛

مرکز مردم شناسی و میراث ناملموس خلیج فارس در قشم افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۳:۵۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۴۸۵۹
مرکز مردم شناسی و میراث ناملموس خلیج فارس در قشم افتتاح شد
مرکز مردم شناسی و میراث ناملموس خلیج فارس به عنوان یکی از پروژه های شاخص کشور، به صورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرکز مردم شناسی و میراث ناملموس خلیج فارس" یکی از پروژه های شاخص کشور که منطبق بر استانداردهای سازمان جهانی گردشگری UNWTO شکل گرفته و به تایید مراجع رسمی رسیده است، امروز یک شنبه 6 مهرماه به صورت ویدئوکنفرانسی توسط علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افتتاح شد.

این مرکز واقع در روستای سلخ جزیره قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و دهیاری سلخ برای معرفی و حفظ میراث ناملموس و ارایه اطلاعات مردم‌شناسی به گردشگران به بهره‌برداری رسید.

"مرکز مردم شناسی و میراث ناملموس خلیج فارس" با نمایش آثاری همچون ظروف و ادوات صید و صیادی، ادوات موسیقی، پوشاک و البسه و ... که توسط نیاکان ما در این جزیره مورد مصرف داشته اند و دارند، قصد دارد تاریخچه ای ماندگار برای آیندگان و گردشگران برجای گذارد.

علیرضا امری کاظمی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم نیز به نمایندگی از این سازمان در کنار مردم و معتمدین روستای سلخ در محل پروژه در مراسم افتتاحیه مذکور مشارکت داشت.

نظر شما