مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی:

فرزندان چهارم هم بیمه می‌شوند/ سیاست‌های کاهش جمعیت در دهه ۷۰ مانع بیمه این فرزندان شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۵:۳۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۴۸۸۳
فرزندان چهارم هم بیمه می‌شوند/ سیاست‌های کاهش جمعیت در دهه ۷۰ مانع بیمه این فرزندان شد
لیلا متعارفی گفت: با اصلاح قانون، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد حق سرانه درمان برای فرزندان چهارم به بعد را هم پرداخت کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  طی این سال‌ها با این جمله زیاد مواجه شده‌ایم که نرخ رشد جمعیت ایران به سمت صفر می‌رود و در آینده‌ای نه چندان دور، جمعیت ایران به یک جمعیت سالخورده تبدیل خواهد شد و این یک تهدید جدی برای جامعه خواهد بود. از سوی دیگر، در مصاحبه‌های مسئولین بارها از سیاست‌های تشویق به فرزندآوری گفته شده اما در عمل عکس آن در حال رخ دادن است. فرزندان چهارم اگرچه از خط قرمز سیاست‌های جمعیتی خارج شدند و عزیز  هستند اما قانون، سال‌ها آن‌ها را جزء مغضوبین می‌دانست و حتی بیمه هم آنها را تحت پوشش قرار نمی‌داد علاوه بر محرومیت حق بیمه در مورد فرزند چهارم به بعد، محرومیت از دریافت کالا برگ و دیگر خدمات یارانه‌ای را نیز می‌توان به محرومیت‌های فرزندان چهارم به بعد اضافه کرد.

لیلا متعارفی، مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، درباره بیمه فرزندان چهارم و بیشتر به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: سیاست‌های کاهش جمعیت که در دهه 70 مطرح بود، به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی طبق قانون تنظیم خانواده و جمعیت در سال ۱۳۷۲ مکلف شد، محدودیت هایی را برای بیمه شدن فرزندان چهارم و بیشتر به وجود بیاورد.

او افزود: در نهایت این قانون سال ۱۳۹۲ در مجلس شورای اسلامی اصلاح شد  و طی ابلاغ بخشنامه جدیدی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد حق سرانه درمان برای فرزندان چهارم به بعد را هم پرداخت کند.

متعارفی عنوان کرد: در حال حاضر این قانون برای همه بیمه شدگان، مستمری بگیران و مقرری بگیران اجرا می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز