آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان را در مدارس محدود می‌کند/اینترنت شاد رایگان است

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۱:۵۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۵۳۱۷
وزیر آموزش و پرورش گفت:حضور دانش‌آموزان باید محدود شود که البته هم‌اکنون هم تنها ۲۰ درصد در مدرسه حضور دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش (یاد یاران) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش و پرورش موظف هستند انواع روش‌های آموزش را پیش‌بینی کند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند، عنوان کرد: آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان در مدارس را اختیاری اعلام کرده است.

او تاکید کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد؛ از این رو، خطر حضور آنها در مدارس بیشتر از مکان‌های دیگر در اجتماع نیست.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از خطر کرونا در مدارس وجود نداشته است، بیان کرد: آموزش و پرورش، خانواده، مدارس و دانش‌آموزان همه باید مراقب سلامت فرزندان خود باشند. اگر ستاد کرونا تشخیص دهد که حضور دانش‌آموزان باید محدود شود که البته هم‌اکنون هم تنها ۲۰ درصد در مدرسه حضور دارند، آموزش و پرورش بر اساس تصمیم ستاد عمل می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام مدارس در هر صورت باز هستند گفت: چرا که مدارس و معلمان حلقه اتصال با دانش‌آموزان بوده و فعالیت‌های شبکه شاد باید در مدارس مدیریت و کنترل و از فعالیت‌های تحصیلی دانش‌آموزان اطمینان حاصل شود.

اینترنت شاد رایگان است

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره وضعیت هزینه اینترنت در شبکه شاد اظهار کرد: اینترنت شبکه شاد رایگان است و اگر کسی در این خصوص با مشکلی مواجه شد، باید اعلام کند تا پیگیری شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: در روزهای گذشته با وزیر ارتباطات برای رایگان بودن اینترنت در بستر شبکه شاد گفت و گو شد و توافق های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

او درباره سرعت اندک اینترنت شبکه شاد گفت: سرعت این شبکه پایین نیست، یک علت این محدودیت به این برمی گردد که ۱۹۷ هزار معلم وضعیت ثابت ندارند و شکل گیری کلاس‌های در هفته‌های ابتدایی آغاز سال تحصیلی با مشکل مواجه شده است، همچنین بخشی دیگر از این مشکل به زیر ساخت‌های فناوری در همراه اول بازمی‌گردد که این شرکت متعهد شده این بخش را تقویت کند.

برگزار نکردن کلاس درس در مدارس تخلف است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر مدرسه‌ای تعطیل باشد و کلاس حضوری به هیچ عنوان برگزار نکند، قطعا تخلف است و باید پیگیری شود، والدین هم  بر این مساله نظارت کنند، همچنین آموزش و پرورش گروه‌هایی را مامور کرده که به صورت سرزده به مدارس بروند و ارزیابی لازم را انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی عنوان کرد: امسال نیز قرداد همه این نیروها که قبلا در آموزش و پرورش مشغول بودند را تمدید می‌کنیم، قرار بود که همه آنها که آزمون را قبول نشدند با آنها قطع همکاری شود اما طبق نظر جلسه شورای وزارت مقرر شد امسال همکاری را با آنها ادامه دهیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: معلم اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است و قانون هم حکم کرده ورود نیرو به آموزش و پرروش به واسطه دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز