بازداشت یک نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر/ قدرت نمایی اراذل و اوباش در فضای مجازی کار دست‌شان داد

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۸:۳۹:۳۵
کد خبر: ۱۰۶۵۵۳۳
بازداشت یک نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر/ قدرت نمایی اراذل و اوباش در فضای مجازی کار دست‌شان داد
طرح دستگیری و جمع‌آوری اراذل و اوباش در سطح شهر تهران به سرانجام رسید و افراد دستگیر شده برای معرفی به مراجع قضایی به محل فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انتقال داده شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکی از مهم‌ترین وظایف و ماموریت‌‌های پلیس، برخورد با بر هم زنندگان آسایش و امنیت شهروندان است. طبق قانون هرگونه قدرت‌نمایی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در فضای مجازی جرم است و پلیس نیز بارها از مردم خواسته در صورت مشاهده صفحات مربوط به فروش سلاح و مهمات و قدرت‌نمایی اراذل و اوباش می‌توانند از طریق تلفن ۱۱۰ موارد را اطلاع‌رسانی کنند. هشدارهایی که امروز به مرحله عملیاتی رسید و پلیس پایتخت نیز به این امر با جدیت ورود کرد.

اراذل و اوباش

دانشجوی دانشگاه امیر کبیر؛ گرداننده یکی از صفحات مجازی ترویج خشونت

در همین راستا طرح دستگیری و جمع‌آوری اراذل و اوباش در سطح شهر تهران به سرانجام رسید و افراد دستگیر شده برای معرفی به مراجع قضایی به محل فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انتقال داده شدند در این طرح که 389 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده بود اما یک چهره متفاوت دیده می‌شد.

جوانی 20 ساله با اندامی لاغر، قدی کوتاه و بدون خالکوبی‌های آنچنانی که در عملیات دستگیر شده بود و شاید در نگاه اول این امر به ذهن خطور می‌کرد که اشتباهی دستگیر شده اما زمانی که جانشینی فرماندهی نیروی انتظامی در کنار او حاضر و علت دستگیری او را جویا شد مشخص گردید او از گرداننده صفحات مجازی است که اقدام به تبلیغ اقدامات خشونت‌بار و تبلیغ فرهنگ اراذل و اوباشی می‌کرد. صفحه‌ای که در آن اراذل و اوباش اقدام به قدرت نمایی می‌کردند و برای یکدیگر خط و نشان می‌کردند.

این جوان 20 ساله که برای ادامه تحصیل به تهران آمده بود توانست صفحه‌ای با 400 هزار دنبال کننده ایجاد کند و در اعترافات خود اظهار کرد برای کسب درآمد و به دست آوردن هزینه‌های تحصیلی خود این صفحه را راه‌اندازی کرده است. او دانشجوی دانشگاه امیرکبیر است و در اعترافات خود عنوان کرد که باور دارد اقدام او تبلیغ خشونت در جامعه است و از این اقدام خود پشیمان بوده و هیچ‌گونه سابقه ارتکاب جرم در هیچ بستری را ندارد. پدرش کارگر ساده است که صبح می‌رود و شب می‌آید و ماهانه مبلغ 500 هزار تومان از تبلیغات به دست می‌آورد تا هزینه زندگی خود را به دست آورد.

انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز