ناسا ۵ میلیون دلار جایزه می‌دهد

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۲۲:۵۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۵۵۶۹
ناسا ۵ میلیون دلار جایزه می‌دهد
در سال ۲۰۲۴ فضانوردان ناسا دوباره پا روی ماه می‌گذارند و در صورتی که این ماموریت با موفقیت انجام شود، به انرژی زیادی نیاز خواهد بود و به همین دلیل ناسا جایزه ۵ میلیون دلاری برای ایده‌های عملی درنظر گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ناسا قصد دارد تحت برنامه «آرتمیس» دوباره انسان‌ها را راهی ماه کند و در حالی که برخی از کارشناسان و متخصصان چنین برنامه‌ای را برای سال ۲۰۲۴ غیرممکن می‌دانند، این آژانس فضایی با انتشار یک نقشه راه به تردیدها در این زمینه پایان داد.

تحت این برنامه، برای اولین بار از سال ۱۹۷۲ یک مرد و زن پا روی ماه می‌گذارند. هدف از این ماموریت، اکتشاف در ماه و همچنین آمادگی برای ماموریت‌های مریخ است. اکتشاف در ماه چالش‌های مخصوص به خود را دارد که یکی از مهمترین آن‌ها، بحث تامین انرژی موردنیاز است.

اخیرا پلتفرم جمع‌سپاری ایده به نام «HeroX» یک برنامه را معرفی کرده که حداکثر ۵ میلیون دلار به افراد جایزه می‌دهد. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه باید طرح‌های خود برای نحوه مدیریت، توزیع و همچنین ذخیره انرژی به مدت ۲ هفته که خورشید می‌تواند ناپدید شود را ارائه دهند.

در فاز اول، برندگان مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جایزه می‌گیرند. اگر این ایده‌ها عملی باشند و همچنین بتوان با استفاده از شبیه‌سازی آن‌ها را مورد آزمایش قرار داد، وارد فاز دوم می‌شوند که شامل ساخت نمونه اولیه می‌شود. ایده‌های فاز دوم که بتوانند در دنیای واقعی عملکرد مناسبی داشته باشند، برنده محسوب شده و ۴.۵ میلیون دلار دیگر جایزه دریافت می‌کنند.

ناسا باید از این موضوع که چگونه می‌تواند برق را از یک نیروگاه به پلتفرم متحرک جمع آوری سنگ برساند یا اینکه انرژی تاسیسات تولید اکسیژن را تامین کند، اطلاع داشته باشد. در حالی که این ایده‌ها برای ماه و پروژه آرتمیس درنظر گرفته شده‌اند، سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا امیدوار است بتواند آن‌ها را روی زمین بکار بگیرد.

نظر شما