نجار در مراسم مانور و تجلیل از آتش نشانان استان تهران:

رشد ارزش دارایی‌ها در سال‌های اخیر مردم را به سرمایه گذاری برای ایمنی خود مجاب کرده است

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۱:۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۵۸۷۷
رشد ارزش دارایی‌ها در سال‌های اخیر مردم را به سرمایه گذاری برای ایمنی خود مجاب کرده است
صبح امروز رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم مانور و تجلیل از آتش نشانان استان تهران تاکید کرد: از جانفشانی ها و ایثار عزیزان آتش نشان که به عنوان یکی از رکن های اصلی امدادرسانی در زمان بحران ها به شمار می آیند و به حق به عنوان بازوی کمکی مدیریت بحران تا به امروز شاهد فداکاری هایشان در زمان حوادث طبیعی و غیر طبیعی بوده ایم تقدیر و تشکر می نمایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم مانور و تجلیل از آتش نشانان استان تهران که با حضور استاندار و برخی مسئولان استان تهران برگزار شد گفت: در دنیای امروز که شاهد افزایش روز افزون ارزش دارایی ها و سرمایه هستیم؛ بروز حوادث که گاه خسارت های جانی و مالی زیادی با خود به همراه دارد امنیت دارایی ها را به خطر انداخته از این رو ایمنی و سلامت در بلایا بسیار حائز اهمیت است، چرا که با توسعه آموزش در زمینه ایمنی در حوادث در دو بستر پیشگیری از رخداد و نیز مواجه با رخداد ما شاهد کاهش چشمگیر خسارت جانی و مالی هستیم.

نجار آتش نشانی از جمله مشاغلی دانست که در زمان حوادث به طور مستقیم وارد میدان بحران می شود و افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر موضوع ایمنی در کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته و شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه امداد رسانی هستیم به گونه ای که در حوادث شهری بنا به گزارش های واصله ما شاهد کوتاه شدن زمان امدادرسانی هستیم که این امر به معنی حرکتی ارزشمند در جهت حفظ نعمت حیات و سرمایه های مردم کشور است.

اسماعیل نجار با اشاره به اینکه آتش نشانان همیشه در کنار مردم هستند تصریح کرد: باید از خودمان شروع کرده و آمار بالای حریق بزرگ در کشور را کاهش دهیم و جامعه را به سمت ایمن شدن هدایت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حوادثی که در سال‌های اخیر در کشور رخ داده و برد رسانه‌ای و عاطفی بالایی داشته است، ادامه داد: حادثه پلاسکو یک حادثه در سطح محلی بود اما متأسفانه به حادثه‌ای بین‌المللی تبدیل شد. ما ۱۶ دوربین در محل پلاسکو قرار داده بودیم و حتی جابجایی یک آهن را به عنوان خبر منتشر می‌کردیم که همین‌ها سبب شد تا سطح یک حادثه محلی به سطح ملی و حتی بین‌المللی برسد و سوال اینجاست که آیا توجه کردیم که این اقدام چه بار روانی منفی برای خانواده شهدای آتش نشان، خانواده دیگر آتش نشانان و مردم ایجاد کرد.

دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با تاکید بر اینکه آیا وقت آن نرسیده که به فرهنگ ایمنی و وظایف خودمان نیز توجه کنیم اظهار کرد: پس از حادثه پلاسکو در مراسمی که بیش از ۱۲۰۰ نفر حضور داشتند از حاضران پرسیدیم که چند نفرشان در خانه کپسول آتش نشانی دارند. جالب است که کمتر از ۱۰ نفر پاسخ‌شان مثبت بود. و از این تعداد نیز تنها سه نفر نحوه کار با کپسول آتش نشانی را می‌دانستند. خب چرا از خودمان شروع نمی‌کنیم. چرا که حریق‌های بسیاری بوده‌اند که می‌شد با یادگیری مهارت‌های بسیار ساده در مورد اطفای حریق از آن جلوگیری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز