پیگیری‌های محیط زیست برای کاهش بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام/ بهره برداری از هفت سیستم تصفیه پساب در اسلامشهر

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۳:۴۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۶۰۲۹
پیگیری‌های محیط زیست برای کاهش بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام/ بهره برداری از هفت سیستم تصفیه پساب در اسلامشهر
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از احدث و بهره برداری از هفت سیستم تصفیه خانه فاضلاب با اعتباری بالغ بر 172 میلیارد تومان برای رعایت الزامات محیط زیستی و کاهش اثرات آلاینده و جلوگیری از بوی نامطبوع در حوزه این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ الهه بیگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اعلام این خبر گفت: از اهداف مهم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در چهار سال گذشته، شناسایی، کنترل و کاهش بوی نامطبوع ناشی از فعالیت غیر اصولی برخی واحدهای صنعتی به ویژه در پیرامون شهرک واوان و مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بوده است.

او افزود: با پیگیری های محیط زیست، در طی این مدت هفت سیستم تصفیه خانه فاضلاب با اعتبار تقریبی172 میلیارد تومان، احداث و به بهره برداری رسید.

بیگی با اشاره به اینکه فاضلاب های شهری یکی از منابع انتشار بوی نامطبوع در منطقه است، اظهار داشت: واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی ملزم به رعایت استانداردهای خروجی فاضلاب هستند و خروجی پساب قبل از تخلیه به منابع پذیرنده باید از لحاظ پارامترهای موجود، درحد استانداردهای ملاک عمل سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر  ادامه داد: در غیر این صورت پس از صدور اخطاریه و عدم اقدام مثبت از سوی واحد آلاینده، ضمن پیگیری قضایی، نام واحد متخلف در لیست صنایع آلاینده شهرستان درج و مشمول پرداخت عوارض آلایندگی موضوع ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد.

نظر شما