سردار فرحی:

جوانان قبل از اقدام برای سربازی در سامانه سرباز ماهر عضو شوند

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۹:۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۶۳۶۸
جوانان قبل از اقدام برای سربازی در سامانه سرباز ماهر عضو شوند
سی دومین جلسه کمیته دائمی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با حضور نمایندگان سازمان‌های نیروهای مسلح، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و معاونت‌های ستاد کل به ریاست فرمانده قرارگاه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در این جلسه سردار فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از آخرین وضعیت سامانه‌های سرباز ماهر و ماهرسان ارائه کرد و تاکید داشت: سامانه سرباز ماهر فعالیت خود را مدتی پیش آغاز کرده و اکنون فعال است و جوانان مهارت‌های خود را در آن ثبت می‌کنند و از مشوق‌های ابلاغی برخوردار می‌شوند بنابراین به جوانان توصیه می‌شود حتماً قبل از اقدام برای سربازی حتماً در این سامانه عضو شوند.

او همچنین افزود: این سامانه با مشکلاتی هم مواجه است که این موضوع با حضور مسئولین ذیربط از نزدیک بررسی و برطرف خواهد شد.

او به رونمایی ماهرسان اشاره کرد و گفت: مشخصات جوانان منقضی خدمت در این سامانه ثبت خواهد شد و سربازان منقضی خدمت به مدت دو سال حمایت می‌شوند تا به اشتغال برسند.

سپس محمدی مسئول کمیته مهارت‌ها، آخرین وضعیت مهارت را بیان کرد و گفت: در جهان حدود ۱۲ هزار و در ایران حدود ۶ هزار مهارت شناسایی شده و با مطالعه طرح تکاپو، اخذ نظر دستگاه‌ها، بسیج، استارتاپ‌ها، جمع آوری مشاغل سربازان در نهایت ۵۱۲ مهارت نهایی شده است.

با بررسی انجام شده، مهارت‌ها به ۳ دسته طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم شده است که حدود ۸۶ مهارت هستند.

در این جلسه، تعدادی از نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های غیرنظامی، نظرات خود را جهت اصلاح مهارت بیان کردند.

نظر شما