تحقق اهداف سند تحول در دوره ابتدایی با طرح خوانا

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۴:۵۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۶۶۶۸۶
تحقق اهداف سند تحول در دوره ابتدایی  با طرح خوانا
معاون آموزش ابتدایی گفت: پیش‌دبستانی خشت اول بنای آموزش‌وپرورش؛ و کلید برقراری عدالت آموزشی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضوان حکیم زاده، معاون وزیر  در نشست تخصصی با نمایندگان آموزش ابتدایی استان خراسان جنوبی که در سالن اجلاس این اداره کل برگزار شد، تصریح کرد: گفتمان آموزش؛ به‌ویژه در دوره ابتدایی باید تبدیل به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

او از طرح ملی خوانا به‌عنوان اجرای درست برنامه درسی مبتنی بر مدرسه محوری و مشارکتی یادکرد و گفت: دانش آموزان در دوره ابتدایی باید مهارت‌های خواندن، نوشتن و زندگی اجتماعی را به‌خوبی فرابگیرند؛ چرا که با توانمندسازی این مهارت‌ها در کودکان احترام به قانون، حقوق شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه معنا پیدا می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی، بابیان این مطلب که طرح خوانا 90 درصد اهداف سند تحول را در دوره ابتدایی محقق می‌کند، یادآور شد: منظور از خواندن در این طرح روخوانی صرف نیست، بلکه کسب مهارت تدبر و تفکر در مطالب است همچنان که مفهوم مهارت نوشتن، سوای رونویسی از روی کتاب‌ها و مجلات است؛ منظور از مهارت نوشتن، پرورش قدرت تخیل در دانش آموزان و صحیح نوشتن مطالب، ازنظر ادبی، دستوری و نگارشی است.

او لازمه تحقق عدالت اجتماعی را فراهم کردن فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان دانست و یادآور شد: امروز برنامه درسی به سمت درس ورزی، مهارت افزایی و پایان دادن به سلطنت کتب درسی می‌رود.

حکیم زاده از استانداردسازی طرح شهاب خبر داد و عنوان کرد: رویکرد امروز پیش‌دبستانی پروژه محوری و یادگیری از طریق بازی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز