برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

بیمه بیکاری خرداد تا مرداد پرداخت می‌شود/رانندگان تاکسی واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند/منطقه ۴ آلوده‌ترین منطقه کرونایی پایتخت

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۲۳:۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۶۶۷۶۴
بیمه بیکاری خرداد تا مرداد پرداخت می‌شود/رانندگان تاکسی واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند/منطقه ۴ آلوده‌ترین منطقه کرونایی پایتخت
هفته گذشته همراه بود با اتفاقات تلخ و شیرین که به اتفاق مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخشی از اتفاقات مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

همچنان کرونا

طبق آخرین آماری که سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز ارائه داد، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 457 هزار و 219 نفر رسید و همچنین مجموع جان باختگان این بیماری به 26 هزار و 169 نفر رسید.

لاری تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون 380 هزار و 956 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

بیمه شدگان هفته: دستیاران پزشکی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : براساس قرارداد بین بیمه تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، دستیاران می توانند با پرداخت ماهانه سه میلیون و 700 هزار ریال تحت پوشش بیمه در قالب خویش فرما قرار بگیرند.

آزمون هفته: صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران سال 1399 صبح روز پنجشنبه 3 مهرماه99 در32 حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

پرداختی هفته: بیمه بیکاری خرداد تا مرداد

حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت کار در نشست بررسی فنی سامانه جامع روابط کار، درباره تأخیر در پرداخت بیمه بیکاری مشمولین در سه ماهه خرداد لغایت مرداد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی پرداخت این مبالغ را دنبال کرده و در این زمینه بخشی از مقرری مشمولین توسط سازمان پرداخت شد و پرداخت سایر متقاضیان در دستور کار قرار گرفته است.

واکسینه‌های هفته: رانندگان تاکسی

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران درباره برنامه‌های این سازمان جهت حمایت از رانندگان تاکسی برای تهیه واکسن آنفلوآنزا با توجه به آغاز فصل پاییز اظهار داشت: رانندگان تاکسی جزو افرادی هستند که روزانه با تعداد زیادی مسافر در ارتباط اند و احتمال ابتلای آنها به ویروس کرونا و آنفلوآنزا نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر است.

او افزود: هر چند که تاکنون سازمان تاکسیرانی اقدامات زیادی را جهت حمایت از تاکسیرانان برای تامین ماسک و مواد ضدعفونی این افراد انجام داده است ولی حمایت‌های همه جانبه از رانندگان تاکسی با توجه به شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی امری حائز اهمیت است.

کرونایی های هفته: منطقه 4 تهران

علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: در تهران 50 هزار بیمار را با همین سامانه ردیابی دیجیتال وزارت ارتباطات شناسایی کردیم که منطقه 4 تهران آلوده‌ترین منطقه در تهران است.

بازنشستگان هفته: خانواده شهدا

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای ضوابط بازنشستگی همسران و فرزندان معظم شهدا تحت پوشش این سازمان را به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی در سراسر کشور ابلاغ کرد.

براساس این بخشنامه، کلیه فرزندان و همسران شهدای شاغل در دستگاه‌های موضوع ماده (۲) قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران می‌توانند با حداکثر هشت سال سنوات ارفاقی و دریافت حقوق و مزایای کامل بازنشسته شوند. این بخشنامه باتوجه به تصویب‌نامه هیات وزیران موضوع آئین‌نامه اجرایی ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ابلاغ شده است.

 لرزه های هفته

در هفته گذشته باز هم مثل همیشه شهرها و استان های بسیار در کشور به لرزه در آمدند. تفاوتی که زمین لرزه های این هفته با زلزله های هفته های گذشته داشت این بود که از شدت های بسیار عجیبی برخوردار بودند به گونه ای که ضعیف ترین آن ها 3.8 ریشتر بود و حتی در گلستان زمین لرزه ای با قدرت 5.2 تجربه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز