گزارش؛

چه افرادی بدون رفتن به سربازی استخدام آموزش‌وپرورش می‌شوند؟

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۲۳:۲۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۷۳۶۷
چه افرادی بدون رفتن به سربازی استخدام آموزش‌وپرورش می‌شوند؟
ممکن است برخی افراد نگران استخدام خود در آموزش و پرورش به دلیل عدم گذراندن سربازی باشند. بر این اساس کم‌وکیف این قضیه را از مسئولان امر جویا شدیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، استخدام معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی انجام شود. در این شرایط شاهد افزایش جذب معلم طی سال جاری هستیم. البته باید به این امر اذعان داشت که در سال‌های آینده جمعیت قابل توجهی از کارکنان آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند و همین امر می‌طلبد تا نیروهای جوان جذب این سازمان شوند. برای سال جاری20 هزار ردیف برای دانشجویان پیوسته اخذ شده است. قبل‌تر نیز حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان به خبرنگار برنا گفته بود که بنا است 50 هزار نیروی دیگر نیز دانشجو جذب شده و  28 هزار مهارت‌آموز نیز امسال جذب می‌شوند.

آیا با برگه کفالت موقت می توان به دانشگاه فرهنگیان رفت؟

اما چندی قبل یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با خبرگزاری اجتماعی برنا تماس گرفت. این پسر جوان طی ادعایی عنوان کرد: بنده امسال کنکور دادم و دانشگاه فرهنگیان قبول شدم، منتظر مصاحبه هستم. برگه کفالت موقت هم دارم، البته طی ماه‌های آینده کارت کفالت دائم صادر می‌شود.

او با بیان اینکه در این شرایط نگران استخدامش در وزارت آموزش‌وپرورش است، افزود: از مشاوره در دانشگاه  فرهنگیان پرسیدم گفتند مشکلی نیست باید به دنبال صدور کفالت دائم بود.

اخذ کفالت دائم چاره کار است

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص این دست افراد به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: هر یک از دانشجویان به‌دلیل داشتن کفالت می‌توانند از خدمات دانشگاه فرهنگیان استفاده کرده و همین امر مشکلی در روند استخدام این افراد به‌دنبال ندارد.

او تاکید کرد: این فرد باید به‌دنبال اخذ کفالت دائم باشد، چون در صورت از بین رفتن کفالت باید نسبت به نظام وظیفه و رفتن به سربازی متعهد شود. این مقوله قابل حل است.

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان باید افراد در این زمینه خودشان پیگیر باشند، چون موقعیت استخدامشان در آموزش‌وپرورش از شرایط مناسب برخوردار است و همین مقوله می‌طلبد تا دانشجویان نسبت به موضوعات خود پیگیر باشند.

خنیفر معتقد است که مقوله مذکور قابل حل است.

خنیفر با بیان اینکه بنده نگران نظام وظیفه این فرد هستم، تاکید کرد: هر 6 ماه یکبار سازمان نظام وظیفه قوانینش تغییر می‌کند. برای مثال ممکن است کفالت‌ها را قبول نکنند. این فرد باید از نظام وظیفه وضعیت خود را جویا شود.

ضابطه برای افراد دارای کفالت

 یارمحمد حسین‌بر، رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش درباره کم‌وکیف استخدام این دست دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در وزارت آموزش‌وپرورش  به خبرنگار اجتماعی برنا، گفت: اگر هر یک از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قبل از ورود به دانشگاه مشمول نظام وظیفه باشند باید به سربازی بروند و در غیر این صورت می‌توانند به دانشگاه رفته و بعد از اتمام دانشگاه دوره مقدماتی سربازی بگذرانند.

او افزود: قوانین برای دانشجویان دارای کفالت وجود دارد و مشکلی در استخدام این گونه افراد نیست.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز