رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی:

پایان عملیات جستجو برای معین/ هیچ پرتگاهی در محل گم شدن وجود ندارد/ مفقودی معین با سها تفاوت دارد/ احتمال سقوط در پرونده بعید است

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۷:۳۸:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۷۸۳۵
پایان عملیات جستجو برای معین/ هیچ پرتگاهی در محل گم شدن  وجود ندارد/ مفقودی معین با سها تفاوت دارد/ احتمال سقوط در پرونده بعید است
حسین باقری آخرین وضعیت جستجو معین شریفی در کردکوی را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ براساس گزارشی از ۲۵ شهریور ماه فردی به نام معین شریفی که در مسیر پارک جنگلی کردکوی اقدام به پیاده‌روی کرده بود، تاکنون به خانه برنگشته است. او جوانی 36 ساله بوده که به واسطه شغل پدرش با آن منطقه، آشنایی کامل داشته است. ساعت 22 شب همان روز بعد از آنکه معین به خانه بازنگشت، خانواده او به محلی که برای پیاده‌روی رفته بود مراجعه و مشاهده کردند ماشین معین در کنار جاده پارک شده اما خبری از او نیست.

حسین باقری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کردکوی، در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: در جلسه شورای تامین مقرر شد تمامی نیروها در محل مفقود شدن معین حاضر شده تا به صورت یکپارچه محدوده مورد بازدید قرار گیرد. این جستجوی نهایی در مورخ 11 مهر انجام شد و متاسفانه اثری از این شخص مشاهده نشد.

او افزود: پایان عملیات جستجو 12 مهرماه اعلام شد. عنوان می شود که این منطقه ناامن است و این گفته‌ها صحت ندارد. اینکه دو حادثه به صورت تصادفی در کردکوی رخ داده است به معنی ناامنی نیست. در جنگل‌های هر منطقه‌ای ممکن است این اتفاقات رقم بخورد.

این مقام مسئول در هلال احمر خاطرنشان کرد: اتفاقی که برای معین رقم خورده با آنچه که برای خانم سها رضانژاد اتفاق افتاد کاملا متفاوت است. خانم رضانژاد در یک محل مرتفع بود و نسبت به منطقه شناخت نداشت و همین عدم شناخت سبب شد تا آن حادثه تلخ رقم بخورد اما معین در جاده اصلی و در مسیر پیاده روی شهروندان مفقود شده و معین به صورت کامل با منطقه آشنا بوده است. 

باقری در خصوص حادثه خیز بودن جنگل‌ها افزود: جنگل به علت پیچیدگی‌هایش زمینه این قبیل حوادث را دارد و این صرفا مخصوص استان گلستان نیست. در هفته گذشته نیز 3 پاراگلایدر در منطقه سقوط کردند که توسط نیروهای هلال احمر نجات داده شدند. هیچ معضلی که ناامن کننده این منطقه باشد وجود ندارد. هر شخصی که احتیاط نکند ممکن است گرفتار حادثه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کردکوی تصریح کرد: محلی که معین مفقود شده، محل خطرناکی نیست و پرتگاه خطرناکی ندارد. احتمال سقوط در پرونده معین به علت شرایط منطقه بعید به نظر می‌آید اما هر اتفاقی ممکن است زیرا همین چند روز پیش یکی از کوهنوردان حرفه‌ای ما به علت پیچ خوردگی پا دچار سانحه شد. 

او ادامه داد: باید یک ورودی در محل جنگل‌های کردکوی ایجاد شود تا به گردشگران راهنمایی‌های لازم داده شود و کنترل‌ها بیشتر شود. در ماجرای مفقود شدن سها رضانژاد همکاران ما به گروه آن‌ها تذکر داده بودند که به علت نداشتن مجوز نباید به آن محل بروند اما لیدر آن گروه از مسیر دیگری به محل مورد نظر رفت و به توصیه‌های ما توجه نکرد. 

باقری در پایان با اشاره به اینکه اشخاص باید با ایمنی کامل و شناخت از مقصد به محل مراجعه کنند، اذعان کرد: برخی از افراد به اسم علاقه هم خود و هم دیگران را به خطر می اندازند و همین برنامه نداشتن و عدم شناخت از برنامه است که سبب می شود تا این اتفاقات تلخ رقم خورد.

انتهای پیام: 3

نظر شما