رئیس فراکسیون سلامت سالمندان:

نظارت بر مراکز نگهداری سالمندان چندین برابر می‌شود/ نظام سلامت اعتبار کافی برای هزینه سالمندان ندارد

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۹:۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۷۹۴۵
نظارت بر مراکز نگهداری سالمندان چندین برابر می‌شود/ نظام سلامت اعتبار کافی برای هزینه سالمندان ندارد
محمدعلی محسنی بندپی گفت: با تشکیل فراکسیون سلامت سالمندان نظارت بر مراکز نگهداری سالمندان چندین برابر می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از آنجایی که در هفته سالمندان قرار داریم، مجلس شورای اسلامی جهت توجه به این قشر از جامعه برای اولین بار، فراکسیون سلامت سالمندان را تشکیل داد.

محمدعلی محسنی بندپی، رئیس فراکسیون سلامت سالمندان، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا با اشاره به افزایش تعداد سالمندان در کشور گفت: در حال حاضر جمعیت سالمندان حدود 9/5 درصد جمعیت کل کشور است که این رقم در سه دهه آینده به 30 درصد می‌رسد به گونه‌ای که از هر سه نفر، یک نفر سالمند در کشور وجود خواهد داشت.

او افزود: ما تنها سه دهه فرصت داریم تا برای سه برابر شدن جمعیت سالمندی کشور برنامه‌ریزی کنیم و هر چقدر فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی داشته باشیم بهتر می‌توانیم ابعاد موضوع را بررسی و برنامه جامع‌تری تدوین کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر توجه مجلس یازدهم به سالمندان تصریح کرد: با توجه به حساسیت پدیده سالمندی، مجلس یازدهم برای اولین بار فراکسیونی را با هدف بررسی مشکلات و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از معضلات سالمندی تشکیل داده است.

او افزود: مشکلات بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی، ویروس کرونا، عدم اجرای درست و کامل قوانین مربوط به سالمندان مواردی است که سلامتی این قشر از جامعه را به خطر می‌اندازد.

محسنی بندپی با اشاره به آماده کردن جامعه برای جمعیت سالمندان گفت: از آنجایی که در دو، سه دهه آینده جمعیت سالمندان کشور به 30 درصد افزایش پیدا می‌کند باید برای مسائل روحی و روانی، اجتماعی و جسمی سالمندان برنامه‌ریزی کنیم.

او افزود: باتوجه به شرایط موجود شاید نتوان برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌هایی از دوران کودکی ارائه داد اما می‌توانیم از زمان میانسالی آموزش‌های خود را ارائه داده و آگاه‌سازی کنیم که این آموزش‌ها می‌تواند در حوزه پزشکی، سلامت و بیماری‌هایی که متوجه آنها می‌شود، باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر چقدر سالمندان ما آگاه‌تر باشند، عوارض احتمالی سالمندی در آنها کاهش پیدا می‌کند بنابراین ضروری ست آموزش‌هایی به این قشر ارائه دهیم تا مراقبت کردن از خود را یاد بگیرند و کمتر به بیماری دچار شوند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه توجه نکردن به سالمندان هزینه بالایی دارد، گفت: نظام سلامت اکنون در پرداخت هزینه‌های سالمندان اعتبارات کافی ندارد چه برسد به اینکه در سال‌های آینده با جمعیت سالمندی چند برابر روبه‌رو شود به همین دلیل باید برای پیشگیری از عوارض سالمندان برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ان‌شاءالله با تشکیل این فراکسیون، جامعه و مسئولان را نسبت به پدیده سالمندی حساس کنیم و بتوانیم برنامه‌‌های خوبی برای این قشر تدوین کنیم چراکه توجه به سالمندان باعث می‌شود جامعه سالم‌تر، بانشاط‌تر و با انگیزه‌تری داشته باشیم.

رئیس فراکسیون سلامت سالمندان در پایان گفت: با تشکیل این فراکسیون نظارت بر مراکز نگهداری سالمندان چندین برابر می‌شود و همچنین قرار است قوانینی که در حوزه سالمندی تاکنون اجرا نشده را به مرحله اجرا برسانیم و بر آن نظارت کنیم.

انتهای پیام: 2.5/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز