مدیر عامل سازمان بیمه سلامت:

کرونایی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند / فعالیت۱۲۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۴۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۸۱۵۵
کرونایی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند / فعالیت۱۲۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت
محمد مهدی ناصحی از پوشش 48 هزار نفر بیمه سلامت به‌دلیل شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیوع کرونا نه تنها رنج بیماری بلکه دغدغه‌های مالی را برای مبتلایان به‌دنبال دارد. در این میان هستند افرادی که تاکنون عضو هیچ یک از سازمان‌های بیمه‌گر نیستند و همین امر مشکلات متعدد را در روند درمان برایشان ایجاد به دنبال دارد.

تمامی مبتلایان به کرونا تحت بیمه سلامت هستند

محمدمهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت درباره کم‌وکیف خدمات‌رسانی بیمه سلامت به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: اقدامات برای عضویت در بیمه سلامت بر اساس مقررات در شرایط عادی از پایگاه رفاه ایرانیان ۳۰ روز طول می‌کشد. در بیماری کرونا دوره بستری برخی 6 تا 14 روز و حتی کوتاه‌تر از زمان ارزیابی است.

 او افزود: اگر بیمار قبل از ابتلا به کرونا خود را بیمه نکرده باشد ما با اتخاذ تمهیدات ویژه با کوتاه کردن زمان و ارزیابی فرد مورد نظر با کمک وزارت رفاه شرایط خاص را انتخاب می‌کنیم.

 به گفته او هر فرد مبتلا به کرونا در صورت نیاز بر روی تخت بیمارستان بیمه می‌شود.

بیمه 48 هزار نفر به دلیل شیوع کرونا

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: همزمان با شیوع کرونا حدود 48 هزار نفر تحت بیمه سلامت قرار گرفته اند.

ناصحی گفت: علاوه‌ بر خدمات مورد نیاز در بحث تشخیص و مقابله با کرونا که تحت پوشش بیمه بودند خدمات دیگری همچون سی تی اسکن وPCR CBC، ICU و ... شامل تعرفه های بیمه می‌شود و برخی داروها در این بیماری نیز تحت پوشش قرار گرفته است.

به گفته او پرداخت 90 درصد هزینه‌های بستری و تامین 70 درصد هزینه مراجعات سرپایی و آزمایشگاهی تحت پوشش این بیمه است.

دفترچه کاغذی برای بیمه سلامت حذف شد

او از حذف دفترچه کاغذی از ابتدای مرداد  سال جاری در بخش سرپایی خبر داد و افزود: استقرار سامانه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستانی کل بیمارستان‌های کشور (به غیر از 20 بیمارستان) با استفاده از سامانه رز انجام می‌شود.  

او تاکید کرد: سامانه پاسخگویی 1666 راه اندازی شده است. مشاوره‌های تلفنی در کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی همچنین آگاهی و آرامش دادن به آنها نقش مهمی داشت.

ناصحی افزود: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور 130 خط جدید به سامانه پاسخگوی 1666 افزوده شد این در حالی است که 30 پرستار متخصص و 10 پزشک عمومی در 3 شیفت فعالیت می‌کردند.

فعالیت1200 مرکز خدمات جامع سلامت

این مقام مسئول گفت: خرید تضمینی 90 درصد از بیمارستان‌ها و پزشکان مشروط بر ارائه سرویس از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده و افزایش هزینه‌ها در بخش‌های ICU، سی‌تی‌اسکن و آزمایشگاه است.

او در پایان تصریح کرد: در ایام کرونا به دلیل تعطیلی بخش هایی از بیمارستان‌ها در آمد آنها کاهش 40 درصدی در اسفند98 و 50 درصدی در فروردین99 داشت که برای جبران این موضوع و جلوگیری از بالا رفتن قیمت خدمات از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده 1200 مرکز خدمات جامع سلامت را فعال کردیم و فعالیت های  16 و 24ساعته انجام دادیم.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز