رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:

بهره‌برداری از باغ وثوق‌الدوله بدون توجه به زیباسازی نما، مرمت و استحکام بخشی بنا

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۹:۳۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۸۲۲۰
بهره‌برداری از باغ وثوق‌الدوله بدون توجه به زیباسازی نما، مرمت و استحکام بخشی بنا
افشین حبیب زاده گفت: عمارت وثوق‌الدوله از آینه‌کاری و نقاشی‌های زیبا و منحصر به فرد برخوردار است که اتاق‌های آن با تزئینات چوبی ظریف و شیشه‌های رنگی مزین شده‌اند. نکته قابل تامل در این خصوص خرابی های به جا مانده از ساخت سریال شهرزاد است که در دوره تملک بنیاد مستضعفان بر آن عمارت رخ داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ افشین حبیب‌زاده، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در تذکری در خصوص عدم مرمت و استحکام بخشی عمارت وثوق‌الدوله گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران می بایست با افتتاح حسابی، درآمدهای حاصل از جریمه قطع درختان و اشجار را صرف خرید باغات شهر تهران می‌کرد که در این راستا سال گذشته دو باغ وثوق الدوله و عبقری به دلیل کمبود سرانه فضای سبز موجود در مناطق ۱۴ و ۱۷ از بنیاد مستضعفان خریداری شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در باغ وثوق الدوله با حفظ درختان قدیمی، بازپیرایی متناسب با سبک باغ ایرانی – اسلامی صورت پذیرفته و امکاناتی نظیر زمین بازی و ورزش، حیاط مراکشی، تاکستان، آبنما و گل گشت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: عمارت وثوق‌الدوله از آینه‌کاری و نقاشی‌های زیبا و منحصر به فرد برخوردار است که اتاق‌های آن با تزئینات چوبی ظریف و شیشه‌های رنگی مزین شده‌اند. نکته قابل تامل در این خصوص خرابی های به جا مانده از ساخت سریال شهرزاد است که در دوره تملک بنیاد مستضعفان بر آن عمارت رخ داده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به تعویق بهره برداری از بوستان وثوق الدوله به دلیل مرمت و استحکام‌بخشی عمارت آن اشاره کرد و گفت: اخیرا کارشناسان معاونت نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدهای دوره‌ای خود از پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، از این باغ بازدید کرده که طبق گزارش آنان، محوطه باغ آماده سازی شده و در روزهای آتی به بهره برداری خواهد رسید اما تاکنون در خصوص مرمت و استحکام بخشی عمارت هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفته است.

او تاکید کرد: بهره‌برداری از این بوستان، بدون توجه به زیباسازی نما، مرمت و استحکام بخشی بنا قابل تامل است.

وثوق

وثوق الوله

باغ وثوق

نظر شما