رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

دستگیری ۲۶۲ سارق و زورگیر در تهران/ انهدام باند بزرگ کلاهبرداری لیزینگ

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۱:۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۸۳۲۵
دستگیری ۲۶۲ سارق و زورگیر در تهران/ انهدام باند بزرگ کلاهبرداری لیزینگ
سردار حسین رحیمی از انهدام باند بزرگ کلاهبرداری لیزینگ که تا به این لحظه 300 شاکی دارد، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در جریان چهارمین مرحله طرح کاشف گفت: در چند روز اخیر 262 سارق و زورگیر در پایتخت دستگیر شد. 75 نفر این افراد یا مامورنما بوده اند و یا زورگیری انجام داده اند.

او افزود: در این طرح باندی منهدم شد که 10 سال فعالیت می کردند و برخی از خودروهای مکشوفه آن ها مربوط به 10 سال پیش است. باند دیگری کشف شد که 50 موتورسیکلت گران قیمت را در تهران به سرقت برده بودند. همچنین یک شرکت لیزینگی کشف شد که تا این لحظه 300 شاکی دارد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: 64 درصد دستگیر شدگان سابقه دار هستند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در این میان مجرمین به عنف نیز حضور داشتند که به صورت باندی مرتکب جرم می شدند. 66 نفر از این افراد سارق منزل و مغازه بودند. 30 دستگاه خودروی مسروقه در این طرح کشف شد. در همین راستا 31 نفر در خصوص جعل و کلاهبرداری دستگیر شدند. شرکت هایی لیزینگ که حتی مجوز اولیه بازرگانی نیز نداشتند و باند جعل مدارک تحصیلی و دولتی نیز منهدم شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: 16 نفر در خصوص قتل، سرقت مسلحانه و تجاوز در تهران دستگیر شدند که 3 نفر از آن ها که در منطقه مرزداران تیراندازی کرده بودند نیز جز این دستگیرشدگان هستند.

او افزود: در مجموع در چند روز اخیر 64 باند که در قالب های مختلف فعالیت می کردند به دام افتادند. در برنامه بعدی به دنبال محکومین فراری خواهیم رفت و تا آخرین نفر آن ها را دستگیر  و تحویل مراجع قضایی خواهیم داد.

سردار رحیمی تصریح کرد: در هفته گذشته 2 باند آدم ربایی نیز در تهران متلاشی شدند و متهمین نیز دستگیر شده اند. تا این لحظه 2813 فقره سرقت در تهران کشف شد. 10 تخته فرش گران بها، 30 عدد ساعت مچی گران قیمت و 22 کامپیوتر از این مجرمین کشف شد. تلاش ما این است اموال مکشوفه در حداقل زمان ممکن به دست مردم برسد شکایان می توانند با مراجعه به پلیس آن ها را دریافت کنند.

//انتهای پیام:5

نظر شما