مدیر انجمن اولیا و مربیان:

تربیت معلم‌یار برای سال تحصیلی جدید/ زمان بندی آموزش در اختیار والدین و مربیان است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۷:۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۸۳۴۱
تربیت معلم‌یار برای سال تحصیلی جدید/ زمان بندی آموزش در اختیار والدین و مربیان است
نورعلی عباسپور گفت: در شرایط کنونی برخی از خانواده‌ها تحت آموزش قرار گرفته تا بتوانند فرزندان‌شان را آموزش دهند، یعنی خانواده ها به‌عنوان معلم‌یار با همکاری معاونت ابتدایی آموزش دیده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سال تحصیلی کرونایی به شکل حضوری و غیرحضوری برگزار شد. در اغلب استان‌ها به‌دلیل شرایط حاد کرونایی مدارس به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود. وضعیت فعالیت انجمن اولیا و مربیان برای کمک‌رسانی به تحصیل دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان با مادران شاغل و دیگر فعالیتشان در روزهای کرونایی جای تامل دارد.

نورعلی عباسپور، مدیر انجمن اولیا و مربیان، درباره همکاری اولیا و مربیان با مدارس در شرایط کرونایی به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: هم‌اکنون همکاری بین اولیا و مربیان با مدارس افزایش یافته است. در شرایط کنونی خانواده‌ها نمی‌توانند با معلم در ارتباط نباشند. در این وضعیت برخی از خانواده‌ها تحت آموزش قرار گرفته تا بتوانند فرزندانشان را آموزش دهند، یعنی خانواده ها به‌عنوان معلم‌یار با همکاری معاونت ابتدایی آموزش دیده‌اند.

مدیر انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه بیشتر انجمن‌های اولیا و مربیان آگاهی‌های لازم را باید به خانواده‌ها انتقال دهند، تاکید کرد: برای مثال باید به خانواده‌ها و دانش‌آموزان چگونگی استفاده از شبکه شاد، نرم‌افزار هوشمند و ... را  آموزش دهند.

به گفته عباسپور از سوی انجمن‌های اولیا و مربیان بخشی از نیازهای دانش‌آموزان در شرایط کرونایی پیگیری می‌شود. در برخی مواقع مشکلات و مسائل بهداشتی مدرسه نیز از طریق  انجمن اولیا و مربیان پیگیری و حل و فصل خواهد بود.

او درباره فعالیت مادران شاغل در انجمن اولیا و مربیان گفت: هم‌اکنون در حوزه کلانشهرها تعداد قابل توجهی از مادران شاغل  فعالیت می‌کنند. در این وضعیت از ظرفیت مادران تحصیل کرده خانه‌دار برای تدریس دانش آموزان استفاده می‌شود. برای دانش‌آموزان با مادران شاغل هم معلم، نقش محوری دارد.

ساعت تدریس دانش‌آموزان در اختیار معلم و والدین

مدیر انجمن اولیا و مربیان تاکید کرد: اگر مادران شاغل صبح‌ها در خانه حضور ندارند بعدازظهرها می‌توانند به فرزندشان در زمینه تکالیف درسی کمک کنند. آموزش‌های آنلاین در ساعات متعدد و به شکل صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

عباسپور افزود: تنظیم ساعت تدریس آنلاین در اختیار معلم و والدین است. با این تفاسیر می‌توان از ظرفیت والدین شاغل در کمک‌رسانی به‌وضعیت تحصیلی فرزندان کمک کرد.

به گفته او شبکه شاد از انعطاف‌ ویژه برخوردار است تا بتوان ساعات تدریس را با خانواده‌ها تنظیم کرد.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز