همکاری مرزبانی عراق و ایران/ کمیته‌ کنترل حرکت زائران از مبدا در نیروی انتظامی تشکیل شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۳:۰۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۶۸۴۲۰
همکاری مرزبانی عراق و ایران/ کمیته‌ کنترل حرکت زائران از مبدا در نیروی انتظامی تشکیل شد
سردار احمدعلی گودرزی در سفر به استان ایلام، به اتفاق هیئتی از انتظامی و مرزبانی استان، با "قاسم سلیمانی دشتکی" استاندار ایلام دیدار و در رابطه با لغو مراسم اربعین سال ۹۹ و آخرین تدابیر اتخاذی بحث و گفتگو کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فرمانده مرزبانی ناجا در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مرز‌های استان ایلام و همچنین هماهنگی‌های به عمل آمده با کشور عراق در خصوص لغو مراسم اربعین، گفت: همه ما موظف هستیم به منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب لبیک بگویم و مراسم زیارت اربعین را به دلیل همه گیری و شیوع ویروس منحوس کرونا، در منازل برگزار کنیم.

سردار گودرزی ادامه داد: در جلساتی که با مرزبان بدره کشور عراق داشتیم، از تعامل و همکاری آنان در این زمینه قدردانی و بر اجرای گشت‌های مشترک در نوار مرزی برای تأمین امنیت مرز‌های مشترک تأکید شد.

مقام ارشد مرزبانی کشور با بیان اینکه تاکید بیشتر ما بر این است که کنترل‌ها باید از مبدا صورت گیرد، خاطرنشان کرد: کمیته‌های مختلف در قرارگاه اربعین فعال شده اند، همه سیستم‌های ناجا اعم از آگاهی، راهور و ... در این خصوص پای کار هستند، استان‌های مرزی درخواست پهپاد و بالگرد کرده اند که سیستم پایش هوایی برای تقویت مرز‌ها فرستاده ایم و امیدواریم این موضوع هم به خوبی تمام به پایان برسد.

قدردانی استاندار ایلام از تلاش‌های نیروی انتظامی برای کنترل زائران

سلیمانی دشتکی استاندار استان ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه نیرو‌های مرزبانی در مرز‌ها و عزیزان انتظامی با کنترل معابر متصل به مرز‌های غربی مدیریت مطلوبی داشتند، اظهار داشت: بزرگترین معضل برقراری نظم تردد زوار و امنیت مرز‌ها زائران غیرمجاز هستند که باید ویژه کنترل شوند.

او از تعاملات مرزبانان دو کشور ایران و عراق قدردانی کرد و افزود: از سردار "اشتری " فرمانده نیروی انتظامی و همچنین جنابعالی فرمانده مرزبانی ناجا و همه عزیزان در ستاد اربعین، دوستان عزیز مرزبانی و انتظامی استان ایلام که در راستای ممانعت از تردد زائران در جوار مرز‌ها اقدام می‌کنند کمال تشکر و قدردانی دارم.

استاندار استان ایلام تأکید کرد: همه وظیفه داریم منویات مقام معظم رهبری "مدظله العالی" در این خصوص را بپذیریم و زیارت اربعین را در منازل برگزار کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز