آزمایش ارزان کرونا در راه است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۸:۳۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۸۷۷۳
آزمایش ارزان کرونا در راه است
محققان دانشگاه ام‌آی‌تی در حال تحقیق روی ‌آزمایشی سریع و ارزان هستند که با دقت ۹۳ درصد نتیجه آزمایش ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ قسمت مهمی در ایمن نگه داشتن افراد و جلوگیری از شیوع کروناویروس است. اما انجام این کار اغلب فرآیند پیچیده ای دارد و هزینه بر است.

اکنون یک آزمایش جدید توسط دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نوید یک آزمایش بسیار ارزان و موثر را می دهد که افراد به طور بالقوه می توانند هر روز آن را انجام دهند.

محققان موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد به همراه همکارانشان در دانشگاه واشنگتن، مرکز تحقیقات سرطان "فرد هاچینسون"، بیمارستان "بریگام اند ویمنز" و موسسه "راگون"، یک روش تشخیصی مبتنی بر فناوری ویرایش ژن موسوم به "کریسپر"(CRISPR) برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ طراحی کرده اند که "STOPCovid" نام دارد و می تواند در مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت نتیجه را عیان کند.

"عمر ابودایه" از محققان MIT که در زمینه تشخیص بیماری ها کار می کند، گفت: ما به آزمایش سریع نیاز داریم تا افراد بتوانند هر روز خود را آزمایش کنند و این روند سریع شیوع بیماری را کاهش دهیم.

محققان آزمایش "STOPCovid" را بر روی ۴۰۲ بیمار آزمایش کردند که ۲۰۲ نمونه مثبت بودند و ۲۰۰ مورد منفی شدند و دریافتند که این تست ۹۳ درصد موارد مثبت را که توسط آزمایش PCR برای کووید-۱۹ تعیین شده است، شناسایی کرده است.

علاوه بر این، این آزمایش به سادگی انجام می شود و نیازی به تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی ندارد.

هدف محققان از توسعه این آزمایش این است که به راحتی در مطب پزشکان، داروخانه ها، خانه های سالمندان و مدارس انجام شود.

"جولیا جونگ" از محققان این مطالعه گفت: ما "STOPCovid" را توسعه دادیم تا همه کارها در یک مرحله انجام شود و منظور از یک مرحله این است که این آزمایش به طور بالقوه نیازی به هیچ کارشناس و متخصصی برای انجام ندارد.

این تیم در حال آزمایش "STOPCovid" با نمونه های بزاق برای ساده سازی بیشتر روند کار است.

"فنگ ژانگ"، محقق ارشد این مطالعه می گوید: هدف این است که این آزمایش به راحتی قابل استفاده و حساس باشد تا بتوانیم به سرعت و در کمترین زمان ممکن تشخیص دهیم که آیا کسی ناقل و حامل کروناویروس است یا نه.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز