بازدید رئیس مجلس از بیمارستان ها چه تبعاتی بهداشتی می تواند داشته باشد ؟

مینو محرز: لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود/ نوبخت: رئیس مجلس باید از وزارت بهداشت سوال می کرد

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۶:۳۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۹۶۰۱
مینو محرز: لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود/ نوبخت: رئیس مجلس باید از وزارت بهداشت سوال می کرد
بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از بیمارستان امام خمینی (ره) با اعتراضات زیادی همراه است و حتی منجر به تعطیلی جلسه سران قوا شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به نظر می رسد یکی از اقداماتی که هیچگاه تعطیلی ندارد، کارهای تبلیغاتی است. این مقوله زمانی ثابت می شود که یکی از مسئولین به همراه دوربین ها و رسانه ها به محل اصلی شیوع کرونا یعنی بیمارستان ها می رود در حالی که متخصصین حوزه کرونا تاکید می کنند نباید از نزدیکی بیمارستان ها مگر در مواقع اضطرار عبور کرد و حتی در راستای مراجعه کمتر به بیمارستان ها، مسئولین بهداشتی درمان در خانه را تجویز می کنند اما طرفداران این قبیل رفتارهای غیرعلمی تلاش می کنند تا اقدامات منطقی همچون لغو جلسه سران قوا پس از این اقدام اشتباه را تعجب برانگیز و ناپسند نشان دهند.این در صورتی است که برخی منتقدان این رفتار رئیس مجلس را عامل انتقال کرونا میان مسئولین دانستند.

لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود

مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی گفت: در صورتی که در جلسه سران قوا تجمعی بین افراد بوده، لغو آن در شرایط بحرانی کنونی کرونا تصمیم درستی بوده است. چون کرونا با هیچ شخصی شوخی ندارد و باید همه تجمعات و جلسات اداری و غیراداری تا جای ممکن به صورت مجازی و از راه دور برگزار شود. هرگونه تجمع در محیط‌های بسته در شرایط کنونی خطرناک است.

او افزود: جلسات در فضاهای بسته به خصوص اگر زمان جلسه طولانی باشد، حتما در انتقال بیماری موثر است. مجلس هم باید تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد چون نمایندگان مجلس با فاصله اندک در کنار هم هستند و اگر نمی توانند حداقل باید فاصله صندلی‌ ها را زیاد کنند و اگر نمی توانند فاصله گذاری را رعایت کنند، برگزاری حضوری جلسات‌شان هم خطرناک است. در ادارات هم باید از برگزاری جلسات و تجمعات و حضور جمعی کارکنان در کنار هم جلوگیری شود.

عالی ترین مقام کشور همه دیدارها را لغو کرده است

در این میان رهبر معظم انقلاب اسلامی از زمان شیوع کرونا در ایران تاکنون در تمام مناسبت ها و دیدارها، تمام و کمال به آیین نامه ها و پروتکل های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا عمل کرده اند به گونه ای که نحوه عزاداری ایشان و میزان رعایت این دستورالعمل ها در بسیاری از رسانه های خارجی مورد توجه قرار گرفت و در داخل کشور هم بسیاری به تبعیت از ایشان در ایام محرم عزاداری ها را با دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا برگزار کردند. این گونه دستورالعمل ها بهترین روش برای مقابله با این ویروس منحوس است.

اقدام رئیس مجلس خلاف پروتکل های بهداشتی بود

علی نوبخت حقیقی، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دهم در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: برخی مسئولین حسن نیت دارند اما مشاوران آن ها اشتباه کرده اند و باید آن ها را از این اقدام اشتباه برحذر می داشتند. رئیس مجلس باید درستی یا اشتباهی کار خود را از مسئولین وزارت بهداشت و یا کمیسیون بهداشت مجلس استعلام می گرفت و با مشورت به بیمارستان و محل مراقبت کرونایی ها می رفتند.

او افزود: این اقدام رئیس مجلس خلاف پروتکل های بهداشتی و خلاف آن چیزی است که از مردم می خواهیم و به آن ها توصیه می کنیم. انتظار می رود سران قوا و مسئولین کشور خود حساس تر باشند و الگویی برای مردم باشند که تا چه حد اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تذکرات مسئولین بهداشتی تا اندازه زیادی حائز اهمیت است.

رئیس پیشین کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: این نگرانی وجود دارد که مسئولین و سران قوا، مبتلا به بیماری کرونا شوند و این را در جلسات به سایر مسئولین منتقل کنند و کار را در این شرایط برای اداره کشور سخت تر کنند. بنابراین باید از این قبیل بازدیدها که برخلاف پروتکل های بهداشتی است خودداری کنند.

بازدید رئیس مجلس از بیمارستان چه تبعاتی می تواند داشته باشد ؟

آنچه که در این میان می تواند اهمیت زیادی داشته باشد این است که بازدید رئیس مجلس از بیمارستان چه تبعاتی می تواند داشته باشد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت زمانی که سران پیشرفته ترین کشور جهان نیز مبتلا به بیماری کرونا شده اند و این بیماری را به سایر مقامات کشور خود نیز انتقال داده اند در وهله اول بازدید رئیس مجلس از بیمارستان امام خمینی (ره) با توجه به اینکه بیمارستان ها کانون اصلی شیوع بیماری کرونا هستند می تواند جان سایر مقامات کشور و نمایندگان مجلس را به خطر اندازد و در گام بعد این شائبه را بسط می دهد که مسئولین خود به پروتکل های بهداشتی التزام ندارند و از مردم انتظاراتی دارند که خود به آن متعهد نیستند که می تواند در شایع شدن روانی عدم رعایت مقولات بهداشتی در جامعه کمک کند از این رو مردم خود اجازه ملاقات با بیماران را ندارند و این گونه رفتارها حس تبعیض را در میان آحاد جامعه القا می کند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز