موتورسواران، بالاترین آمار کشته‌ها در تصادفات تهران

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۴:۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۹۶۱۰
موتورسواران، بالاترین آمار کشته‌ها در تصادفات تهران
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب، موتورسواران را با 47 درصد از کل متوفیان تصادفات در 6 ماهه اخیر، بالاترین آمار کشته ها در تصادفات تهران، دانست.

به گزارش گروه اجتماعی برگزاری برنا؛ سرهنگ احسان موُمنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب گفت: با بررسی و آنالیز تصادفات در 6 ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۴۷% از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و ۳۸% عابران پیاده و ۱۵% راننده و سرنشین خودرو بودند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

او افزود: ۶۰ درصد تصادفات فوتی در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته که به ترتیب بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه فتح بیشترین حوادث رانندگی را دارا هستند.

به گفته مومنی، بیشترین تصادفات فوتی در منطقه ۴ شهرداری تهران با  ۱۱% از کل متوفیان،  منطقه ۱۵ شهرداری۹% و منطقه ۱۹ شهرداری ۸% از کل متوفیان را داشته است.

موُمنی به رانندگان توصیه کرد، در هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود را بسته و به سرنشینان نیز یادآور شوند که کمربند ایمنی ببندند، همچنین رانندگان از اقداماتی که باعث حواس پرتی انها می شود مانند خوردن و آشامیدن، استفاده و صحبت کردن از تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و ...، در هنگام رانندگی خودداری کنند..

او ادامه داد: رانندگان در سطح معابر به تابلو های تعیین مسیر و هشداری، توجه کافی داشته باشند و در محلهایی که تردد عابران بیشتر است مانند تفرجگاه ها، مراکز خرید و تجاری و فرهنگی و بازار به تردد آنان توجه کافی داشته باشند؛ همچنین رانندگان به هنگام نزدیک شدن به گذرگاههای عابر پیاده سرعت وسیله نقلیه را کاهش دهند و به حق تقدم عبور عابران احترام بگذارند .

مومنی خطاب به موتورسواران نیز گفت: موتورسیکلت سوران حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند و از حرکت در خطوط ویژه اتوبوس خودداری کنند، در تقاطعها با روشن شدن چراغ قرمز پشت خط ایست توقف نمایند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز