برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

کرونا تهران را به تعطیلی کشاند/ ممنوعیت تردد خودروهای زائران در مرزها/ کسانی که ماسک نمیزنند جریمه می‌شوند/افزایش حقوق معلمان

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۰۵:۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۰۱۹۹
کرونا تهران را به تعطیلی کشاند/ ممنوعیت تردد خودروهای زائران در مرزها/ کسانی که ماسک نمیزنند جریمه می‌شوند/افزایش حقوق معلمان
هفته گذشته با وجود ادامه دار بودن سایه گسترده کرونا بر سر کشور با اخبار متعددی در حوزها مختلف مواجه بودیم که این اخبار بعضا خوشحال کننده و بعضا نگران کننده بودند که به اختصار به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به 483 هزار و 844 نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به 27 هزار و 658 نفر رسید.

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را 397 هزار و 109 نفر اعلام کرد.

ممنوعیت هفته: تردد خودروهای زائران

رئیس پلیس راه ایلام گفت: تمامی مبادی ورودی و خروجی این استان تحت نظارت و کنترل پلیس قرار دارد و اجازه تردد به خودروهای حامل زائران به مرز مهران داده نمی‌شود.

تلخ‌ترین هفته: روزهای کرونایی تهران

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تهران تلخ‌ترین روزهای کرونایی خود را می‌گذراند، نگاه مسئولیت پذیرانه مدیران ارشد فرودگاه‌ها را در کنترل این بیماری بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

جریمه هفته: بدون ماسک ها

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با اشاره به اینکه اجباری شدن استفاده از ماسک از شنبه 19 مهرماه در تهران اجرایی می شود گفت: در مورد کسانی که مبتلا به کرونا هستند و با آگاهی از ابتلاء در جامعه حضور پیدا می‌کنند و از وسایل حفاظتی استفاده نمی‌کنند یا کسی که مبتلا و بیمار است اما کتمان می‌کند پیشنهاد شده جرایمی در نظر گرفته شود.

جانی های هفته: مبتلایان منکر

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: فرد مبتلایی که قرنطینه نمی‌شود و در سطح جامعه تردد می‌کند، یک جانی است. چون ممکن است فقط با یک تماس، ویروس را به فردی که دیالیز می‌شود منتقل کرده و باعث مرگ او شود.

او افزود: با زیر نظر داشتن محل موبایل‌ها می‌توان از میزان رفت و آمد مردم مطلع شد و از این راه میزان تماس با اطرافیان را می توان اندازه گیری کرد.

امیدواران هفته: سازمان جهانی بهداشت

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه نسبت به آماده شدن واکسن کرونا تا خاتمه سال 2020 ابراز امیدواری کرد.

تدروس ادهانوم گیبریس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت خواستار همبستگی و تعهد سیاسی همه سران جهان برای اطمینان از توزیع  عادلانه واکسن کرونا درهنگام عرضه آن شد.

او در این باره گفت:«ما به واکسن نیاز خواهیم داشت و امید است تا پایان سال جاری این واکسن را داشته باشیم.»

حرکت درست هفته: لغو جلسه سران قوا

مینو محرز، عضو ستاد ملی کرونا گفت: در صورتی که در جلسه سران قوا تجمعی بین افراد بوده، لغو آن در شرایط بحرانی کنونی کرونا تصمیم درستی بوده، کرونا با هیچ کس شوخی ندارد و باید همه تجمعات و جلسات اداری و غیر اداری تا جای ممکن به صورت مجازی و از راه دور برگزار شود. هر گونه تجمع در محیط های بسته در شرایط کنونی خطرناک است.

رونمایی هفته: نسخه جدید شاد

در شرایط کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور پیشگیری از ایجاد وقفه در فرآیند آموزش دانش آموزان، در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی از نسخه جدید شاد رونمایی شد.

افزایش هفته: حقوق معلمان، وام دانشجویی

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر لایحه رتبه بندی معلمان تبدیل به قانون شود باعث افزایش حقوق معلمان می‌شود. بر اساس این قانون اگر فردی دو سال سابقه کاری در وزارت آموزش و پرورش داشته باشد شامل رتبه بندی می‌شود.

همچنین ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وام مسکن دانشجویی در تهران قبلا 10 میلیون بود که امسال به 25 میلیون افزایش یافته است، مبلغ این وام در 10 کلانشهر کشور 15 میلیون و در سایر شهر‌ها 10 میلیون تومان است.

واریزی هفته: یک میلیون تومان

محمد شریعتمداری به مناسبت هفته سالمندان گفت: به پاس قدردانی از 3359 خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی که از سالمندان بالای 90 سال بهزیستی در خانواده مراقبت می کنند، مبلغ یک میلیون تومان به حساب آنان واریز شد .

نتایج هفته: کنکور ها

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ، درباره اعلام نتایج کنکور‌های سراسری 99 بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 هفته پایانی مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش اعلام کرد: با توجه به اتمام زمان انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری امسال نتایج نهایی کنکوری‌های امسال هفته اول آبان ماه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

رایگان های هفته: اینترنت، بیمه تکمیلی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از رایگان شدن بیمه تکمیلی برای رانندگان تاکسی منضبط به شرط داشتن پروانه تاکسیرانی خبرداد.

در این راستا وزیر ارتباطات نیز در حساب توییتری خود از ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان خبر داد.

همچنین معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها برای بهره‌مندی بهتر از آموزش‌های مجازی تا 2 هفته آینده خبر داد.

تعطیل هفته: تهران

معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران روز شنبه 12 مهرماه از اعمال محدودیت های کرونایی در استان تهران برای یک هفته خبر داد.

حمیدرضا گودرزی درباره مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به دستگاه های اجرایی ملی و استانی و نهادهای عمومی غیر دولتی از جمله شهرداری های مستقر در استان تهران ابلاغ شده است، گفت: با توجه به نامه نهم مهر ماه معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت به تفکیک استان و شهرستان های هدف محدودیت و تعطیلی برخی مراکز به مدت یک هفته از تاریخ 12 لغایت 18 مهر ماه از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید شده است.

در این راستا انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه 13 مهرماه در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی در تهران گفت: اگر تعداد مراجعان بیمارستان ها بالا برود قطعا اعمال محدودیت ها و تعطیلی مراکز تمدید خواهد شد.

مناسبت هفته: روزجهانی معلم

از سال 1994 به بعد، پنجم اکتبر (13مهرماه) هر سال از سوی یونسکو «روز جهانی معلم» اعلام شده است. هدف از اعلام چنین روزی بهادادن به معلمان، قدردانی از آنها و بررسی مشکلاتشان در سراسر دنیا اعلام شده است اما بحث «روز معلم» چیز دیگری است.

اجبار هفته: زدن ماسک

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اعمال جریمه برای افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، گفت: از هفته آینده در استان تهران استفاده از ماسک اجباری می‌شود.

بسته حمایتی هفته: گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امهال حق بیمه سهم کارفرمایان و هزینه‌های آب، برق و گاز واحدهای گردشگری تا پایان سال 99 را از جمله موارد بسته حمایتی دولت برای بخش گردشگری آسیب دیده از کرونا اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز