اضافه شدن قابلیت استوری به اپ جستجوی گوگل

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۷:۳۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۰۲۱۴
اضافه شدن قابلیت استوری به اپ جستجوی گوگل
گوگل امروز قابلیت استوری را برای اپ خود در اندروید iOS و اندروید معرفی کرد و کاربران در برخی کشورها به استوری‌های ناشران دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ استوری‌های اپ گوگل می‌توانند ویدیوهای فول اسکرین، عکس و صدا باشند و می‌توان به آن‌ها لینک داد. این کمپانی از مدت‌ها قبل در حال توسعه استوری‌های خود است. در سال ۲۰۱۸ شاهد معرفی «AMP Stories» بودیم که مبتنی بر فناوری توسعه یافته برای پروژه «صفحات موبایل پرشتاب» (AMP) است.

استوری‌هایی که هم اکنون درون اپ موبایل گوگل ادغام شده‌اند، به این کمپانی اجازه می‌دهد که جایگزینی برای استوری‌های موجود در اسنپ چت، اینستاگرام و فیسبوک در اختیار کاربران قرار دهد، البته این غول جستجوی اینترنتی روی محتوای ناشران تمرکز کرده است.

این شرکت از استوری‌های جدید خود به عنوان «استوری‌های وب» و نه استوری‌های AMP یاد می‌کند و ابتدا در اختیار کاربران در کشورهای ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل قرار می‌گیرد. کاربران در این مناطق شاهد قرارگیری استوری‌های وب در بالای تب Discover خواهند بود و می‌توانند با ضربه زدن، به هر کدام از آن‌ها در حالت فول اسکرین دسترسی پیدا کنند.

تجربه کاربری این ویژگی مانند استوری‌ها در سایر اپ‌ها است و شما می‌تواند با لمس آن، به استوری بعدی بروید یا با سوایپ کردن به استوری متفاوتی دست پیدا کنید.

در این قابلیت جدید، ناشران مسئول نوشتن استوری‌ها و کنترل بخش‌های مختلف مانند درآمدزایی، میزبانی و اشتراک و افزودن لینک به آن‌ها هستند. ناشران برای تولید استوری می‌توانند از ابزارهای درگ اند دراپ مانند ویرایش استوری وب برای وردپرس یا «MakeStories» و «NewsroomAI» استفاده کنند.

گوگل در گذشته با چندین ناشر جهت تولید استوری‌های وب برای جستجو و حالا اپ موبایل همکاری کرده که شامل فوربس، USA Today، هالیوود ریپورتر و Vice می‌شود. تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ سایت استوری‌های خود را منتشر کرده‌اند و توسط گوگل ایندکس شده‌اند. امروز این بروزرسانی برای اپ این غول جستجوی منتشر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز