سرکلانتر دهم پایتخت:

سرقت موتورهای کولرهای آبی بدون حفاظ از پشت بام ها/ شب‌ها خودروهای خود را در خیابان پارک نکنید/ دستگیری ۱۱ سارق حرفه‌ای

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۶:۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۰۸۵۱
سرقت موتورهای کولرهای آبی بدون حفاظ از پشت بام ها/ شب‌ها خودروهای خود را در خیابان پارک نکنید/ دستگیری ۱۱ سارق حرفه‌ای
سرهنگ عباس مرادی گفت: امروزه شاهد هستیم برخی از مردم به پلیس مراجعه می‌کنند که خودروهای آن‌ها مورد سرقت قرار گرفته که حتی علاوه بر اینکه قفل پدال و فرمان نداشته‌اند روی آن‌ها نیز دزدگیر نیز نصب نبوده که یک سوژه مناسب برای سارقان است و به راحتی این خودروها را مورد سرقت قرار می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ عباس مرادی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت، در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: طی روزهای اخیر با توجه به سرد شدن هوا شاهد بوده‌ایم که آمار سرقت موتورهای کولرهای آبی که دیگر فعالیت نمی‌کنند و بر روی پشت بام خانه‌ها بدون حفاظ قرار دارند افزایش یافته است.

او افزود: طی روزهای اخیر یک سارق در این رابطه دستگیر و نزدیک به 20 موتور کولر از او کشف شد. ضرورت دارد شهروندان برای کولرهای آبی خود که در فضاهای باز قرار دارد حفاظ‌هایی تعبیه کنند تا این کولرها و قطعات آن ها مورد سرقت قرار نگیرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم که برخی از مردم به پلیس مراجعه می‌کنند که خودروهای آن‌ها مورد سرقت قرار گرفته که حتی علاوه بر اینکه قفل پدال و فرمان نداشته‌اند روی آن‌ها نیز دزدگیر نیز نصب نبوده که یک سوژه مناسب برای سارقان است و به راحتی این خودروها را مورد سرقت قرار می‌دهند.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: حدود 7 سارق حرفه ای خودرو در جنوب پایتخت در روزهای گذشته دستگیر شدند که در مدت زمان کمتر از یک دقیقه می توانستند خودروهایی همچون سمند و پراید را به سرقت برده و قفل های درب و صندوق عقب آن ها را به راحتی باز کنند. در همین راستا 4 سارق نیز در حوالی عوارضی تهران قم توسط عوامل کلانتری 171 مصطفی خمینی دستگیر شدند که آن‌ها نیز از غفلت مردم در راستای سرقت خودرو سوءاستفاده کرده بودند.

سرهنگ مرادی ضمن هشدار به شهروندان پایتخت اظهار کرد: مردم حتما در طول ساعات شب خودروهای خود را در پارکینگ شخصی و یا پارکینگ های عمومی قرار دهند و حتما از پارک خودرو در خیابان ها خودداری کنند.

او در ادامه گفت: سرقت‌های اخیر نشان داده علت اصلی سرقت‌ها، رها کردن خودرو برای چندین ساعت در خیابان است و ضرورت دارد حتی اگر نیاز باشد شهروندان با صرف هزینه برای اجاره پارکینگ از خسارت بیشتر جلوگیری کنند.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: مردم اگر مجبور می شوند خودروی خود را در خیابان رها کنند حتما از قفل پدال، فرمان و دزدگیر استفاده کنند تا سرعت سارقین را کاهش دهد. خط قرمز ما مخلین امنیت مردم است و در همین راستا با سارقین اموال مردم با جدیت برخورد خواهیم کرد.

این مقام انتظامی در پایان افزود: 3 نفر از اراذل و اوباش سطح یک کشور در جنوب تهران دستگیر شدند. این اراذل و اوباش با استفاده از سلاح سرد اقدام به سرقت و زورگیری می‌کردند که با تلاش شبانه‌روزی پرسنل سرکلانتری دهم این افراد شرور نیز دستگیر شدند.

انتهای پیام: 4

نظر شما