این نکات را هنگام خرید گوشی دست دوم فراموش نکنید!

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۵۹:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۰۹۴۷
این نکات را هنگام خرید گوشی دست دوم فراموش نکنید!
ممکن است ندانید که گوشی دست دومی که می‌خرید دست چه کسی بوده یا چه تغییراتی در آن ایجاد شده است. حتی امکان دارد که گوشی دست دوم مد نظر شما دزدی باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حتما برایتان پیش آمده است که به دلایل مختلف به جای گوشی نو، گوشی دست دوم بخرید. ممکن همین الان برای خواندن این متن از گوشی دست دوم استفاده کنید یا این که در فکر خرید آن باشید. گوشی‌های دست دوم اغلب ارزان‌تر هستند به همین خاطر تهیه‌ی آن‌ها راحت تراست، اما ممکن است بعضی از آن‌ها مشکلاتی را برایتان به وجود آورد. ممکن است ندانید که گوشی دست دومی که می‌خرید دست چه کسی بوده یا چه تغییراتی در آن ایجاد شده است. حتی امکان دارد که گوشی دست دوم مد نظر شما دزدی باشد.

۸ تا از نکات مهم برای خرید گوشی دست دومبه هرحال اگر در فکر خرید گوشی دست دوم از هرجایی هستند در زیر نکاتی را آورده ایم که بهتر است قبل از اقدام برای خرید، آن‌ها ر در نظر بگیرید.

۸ نکته برای خرید گوشی دست دوم

۱-هر آسیبی را چک کنید

قبل از هر اقدام عجولانه‌ای، ابتدا آسیب‌های احتمالی را چک کنید. خوب دقت کنید که روی صفحه نمایش شکستگی و خراش وجود نداشته باشد و همچنین باتری و دکمه‌ها سالم باشند. صفحه نمایش مهم‌ترین بخش برای خرید گوشی دست دوم است. چک کنید موقع کار کردن با آن هیچ مشکلی نداشته باشد یا با فشار کم و زیاد انگشت، گزینه‌های اشتباهی انتخاب نشوند.

جدا از این‌ها قاب پشت گوشی را باز کنید، باتری را خارج نمایید، تا برچسب سفیدی را ببینید، اگر گوشی در اثر برخورد با آب آسیب دیده باشد، برچسب سفید به رنگ صورتی در آمده است.

گوشی را به شارژ بزنید تا پرشدن باتری را مشاهده کنید، و از این راه اطمینان پیدا کنید که گوشی نیاز به تعویض باتری ندارد. البته این کار را با گوشی‌های آیفون، آی پد و یا هر گوشی دیگری که باتری آن چسبیده است و جدا نمی‌شود انجام ندهید، زیرا که به آن آسیب وارد می‌شود.

برای انجام این کار باید به قسمت setting یا تنظیمات گوشی بروید تا شناسه آن را بیابید. بعد از انجام این کار با شرکت فرستنده تماس بگیرید و به آن‌ها بگویید که گوشی دست دومی را خریده اید، و از آن‌ها می‌خواهید تا بررسی کنند که گوشی مورد نظر شما، گم شده، دزدی یا در لیست سیاه نباشد. اگر صفحه کلید گوشی قفل بود و نمی‌توانستید با شرکت تماس بگیرید احتمالا باید مبلغی را به فروشنده پیشنهاد کنید تا او قفل صفحه را برای شما باز کند. همچنین شناسه یا IMEI به شما کمک می‌کند که بفهمید که گوشی شما اصل یا تقلبی است.

۳-گوشی را خاموش و روشن کنید

این کار شما را از بسیاری از مشکلات احتمالی نجات می‌دهد. اگر بعد از روشن شدن گوشی، احتیاج به وارد کردن password یا رمز بود و فروشنده رمز را نمی‌دانست، بروید و پشت سرتان را هم نگاه نکنید. اگر فروشنده رمز را می‌دانست، آن را بنویسید و خودتان وارد نمایید. ضمنا این کار باعث می‌شود اگر مشکلی نرم افزاری یا تاچ گوشی وجود دارد بعد از ریست کردن نمایان شود.

اگر همه چیز خوب جلو رفت و مشکلی پیش نیامد، رمز یا password را وارد نمایید و وارد مرحله‌ی بعد شوید.

۴-کیفیت اینترنت آن را با وای فای (Wi-Fi) یا داده (data) گوشی چک کنید

بعد از اقدامات بالا وقت آن رسیده است که کیفیت اینترنت را در گوشی امتحان کنید. اگر وای فای کوچکی دارید یا در جایی هستید که وا فای وجود دارد، سعی کنید که آن را به گوشی خود وصل کنید تا متوجه کیفیت اتصال شبکه شوید. همچنین می‌توانید برای این کار از اینترنت سیم کارت یا همان داده (data.) استفاده کنید.

اگر مشاهده کردید که گوشی سرعت اینترنت پایینی دارد و حتی در جای مناسب همچنان کند است، بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید. اگر تمام موارد را درست چک کردید، حالا گوشی را مستر ریست (بردن به تنظیمات کارخانه) کنید، این کار حدود پنج تا ده دقیقه، که بستگی به گوشی دارد، طول خواهد کشید.

۵-سعی کنید که account یا حساب کاربری جدیدی، بعد از ریست کردن ایجاد کنید

پیام واره یا prompt‌های ساده را ایجاد کنید. اگر از شما خواسته شد که اطلاعات شخصی خود مثل iCloud (برای گوشی‌های اپل) یا اطلاعات فعال سازی (آدرس ایمیل یا پسورد) را وارد کنید، اجازه دهید که این کار را فروشنده گوشی انجام دهد.

اگر فروشنده به هر دلیلی، نتوانست این اطلاعات را وارد دستگاه کند، از خرید این گوشی صرف نظر کنید، زیرا به احتمال زیاد گوشی سرقتی است.

زیرا حتی اگر که شما بتوانید گوشی را با موفقیت راه اندازی کنید، این امکان وجود دارد که شرکت فرستنده گوشی را در لیست سیاه قرار داده باشد تا صاحب واقعی گوشی بتواند از اکانت خود به طور آنلاین استفاده کند وبدین طریق دستگاه را قفل کند یا این که آن را سرقتی گزارش دهد.

۶-تا جای ممکن در مورد فروشنده اطلاعات جمع آوری کنید

درکنار همه‌ی این اقداماتی که انجام داده اید، برای احتیاط بیشتر هیچ اشکالی ندارد که زمان بیشتری را برای انتخاب مطمئن‌تر بگذرانید. از فروشنده رسید، شماره تماس و شماره شناسنامه یا ملی را بگیرید تا اگر لازم بود با او تماس بگیرید.

تمام این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا فروشنده را بشناسید و اگر به مشکل احتمالی برخورد کردید، قبل از خرید گوشی آن را برطرف سازید.

۷-از فروشندگان شناخته شده خرید کنید

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌خواهند وقت خود را صرف شناسایی فروشنده و اقدامات محتاطانه کنند، بهتر است گوشی دست دوم خود را از فروشندگان قابل اعتماد و شناخته شده‌ی موجود در جامعه تهیه کنید.

بعضی از شرکت‌های موبایل معاملاتی را برای گوشی‌های دست دوم پیشنهاد می‌دهند که خیلی معتبرتر از خرید با افراد متفرقه می‌باشد، زیرا که آن‌ها معمولا برای محصولاتشان گارانتی در نظر می‌گیرند.

کار‌های زیادی می‌توانید انجام دهید تا از خرید گوشی دست دوم خود اطمینان پیدا کنید، اما ممکن است در نهایت سرتان کلاه برود و گوشی قفل شده یا دزدی را به شما قالب کنند؛ بنابراین گوشی دست دوم را جز از جای معتبر تهیه نکنید.

۸-با یکی از دوستان خود که در زمینه گوشی و تکنولوژی اطلاعات دارد، مشورت کنید

خیلی خوب است که در مورد خرید گوشی با دوستی که در این کار تجربه و اطلاعات دارد، مشورت کنید. این افراد معمولا زمان خرید تجربه بیشتری دارند.

این دوستان با تجربه می‌توانند پیشنهاد‌های خوبی به شما بدهند. از جمله این که از چه کسی خرید کنید یا این که آن‌ها در هنگام خرید گوشی به شما در تصمیم گیری کمک خواهند کرد؛ بنابراین از هر دوست قابل اعتمادی که در این زمینه اطلاعات دارد، کمک بگیرید. با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توانید در خرج زمان و پول به طور قابل توجهی صرفه جویی کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز