معاون مبارزه کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران:

۴ هزار سیم کارت در اختیار یک شرکت کلاهبرداری/ کلاهبرداری با استفاده از قابلمه

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۶:۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۱۳۸۱
۴ هزار سیم کارت در اختیار یک شرکت کلاهبرداری/ کلاهبرداری با استفاده از قابلمه
سرهنگ جهانگیر تقی پور گفت: هفته گذشته یک شرکت به تعداد زیادی از هموطنان در سراسر کشور پیامک ارسال کرده که شما برنده یک جایزه شده اید در صورتی که قرعه کشی در کار نبوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بارها و بارها واحدهای مختلف پلیسی به شهروندان هشدار داده اند که به هیچ وجه تحت عنوان برنده شدن جایزه به دستگاه عابربانک مراجعه نکنند و اطلاعات خود را در اختیار تماس گیرندگان قرار ندهند و یا پولی برای آن ها واریز نکنند اما باز هم هر ماه نمونه ای مشابه از کلاهبرداری از این طریق توسط عوامل انتظامی کشف می شود که شاید یکی از علت های اعتماد مردم به این شرکت ها مشکلات زیاد معیشتی باشد که آن ها دارند و امیدوار می شوند تا شاید یک جایزه زندگی آن ها را متحول کند.

سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: طی هفته گذشته یک شرکت به تعداد زیادی از هموطنان در سراسر کشور پیامک ارسال کرده و عنوان کرده اند که شما برنده یک جایزه شده اید در صورتی که قرعه کشی در کار نبوده است و تمامی اطلاع رسانی از ابتدا دروغین بوده است.

او افزود: این شرکت با مهندسی اجتماعی از مردم 500 هزار تومان دریافت می کرد و برای آن ها یک قابلمه تقلبی که شاید 100 هزار تومان بیشتر ارزش نداشته است ارسال می کردند تا اعتماد آن ها را جلب کنند. این شگرد نخستین این شرکت بود و آن ها به دنبال سواستفاده های بزرگ تر از مردم بودند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این شرکت در مرحله بعد با بیان اینکه که مخاطبان آنان برنده سکه طلا و یا خودرو شده اند باز هم به مردم پیامک ارسال می کرد. این شرکت 33 نفر را جذب کرده بود و این 33 نفر برای مردم پیامک از طریق خطوط سیم کارت در یک دفتر از تهران ارسال می کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: از این شرکت ده ها کارت عابر بانک که به وسیله آن ها از مردم کلاهبرداری می کردند کشف و ضبط شد. این پرونده یک پرونده کشوری است و شاکیان زیادی در شهرهای مختلف دارد. این شرکت تحت عنوان نام ایرانیان به فعالیت می پرداخته و برای خود سوابق جعلی ایجاد کرده است.

سرهنگ تقی پور در خصوص جزئیات این پرونده اظهار کرد: از این شرکت 4 هزار سیم کارت رایتل و ایرانسل کشف شده است و با استفاده از این 4 هزار سیم کارت بسیاری از شهرهای ایران را درگیر خود کرده بودند. این شرکت با تنظیم یک متن از عوامل خود می‌خواست تا مردم را اغفال کنند و پول به کارت های عابربانک مشخص شده واریز کنند.

او افزود: شرکت ایرانسل سیم کارت‌های خود را به توزیع کنندگان می دهد و این تخطی توزیع کننده است که این میزان از سیم کارت را بی‌ضابطه در اختیار یک شرکت قرار می دهد. با تحقیقاتی انجام شده مشخص شد که این سیم کارت ها به واسطه کپی شناسنامه واگذار شده و به درستی احراز هویت نشده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: رئیس این شرکت نیز توسط اداره چهاردهم پلیس آگاهی دستگیر شده و تحقیقات در خصوص این کلاهبرداری بزرگ ادامه دارد.

انتهای پیام: 4

نظر شما