حبیب‌زاده در تذکری مطرح کرد:

لزوم برخورد با استفاده کنندگان انحصاری از معابر عمومی

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۹:۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۱۴۳۸
لزوم برخورد با استفاده کنندگان انحصاری از معابر عمومی
نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، قراردادن موانع مقابل ساختمان‌ها و محل کسب برای جلوگیری از پارک خودروها را نقض حقوق شهروندی دانست و خواستار برخورد با استفاده کنندگان انحصاری از معابر عمومی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ افشین حبیب‌زاده در دویست و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت استاد محمد شجریان و کارگران متوفی در حادثه ریزش ساختمان در محله فلاح، در تذکری به شهردار تهران گفت: افزایش خودروها در سطح شهر، ساخت و ساز خانه‌ها و ایجاد مراکز بزرگ خرید، باعث شده تا علاوه بر ایجاد مشکلات آلودگی هوا و ترافیک، مشکل کمبود پارکینگ بیش از پیش نمایان شود بگونه‌ای که در حواشی معابر تقریبا جایی برای پارک خودرو وجود ندارد و متاسفانه هرازگاهی نیز معضل پیدا کردن جای پارک، منجر به برخورد فیزیکی شهروندان با یکدیگر و بروز حوادث جبران ناپذیر می‌‌شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مطابق ماده ۲۴ قانون مدنی « هیچ‌کس نمی‌تواند طرق و شوارع عامه و کوچه‌هایی را که آخر آن‌ها مسدود نیست، تملک نماید»، اظهار کرد: برخی افراد و ادارات با قراردادن موانعی در مقابل ساختمان  و یا محل کسب خویش، مانع از پارک کردن خودروهای شهروندان در آنجا می‌شود. باتوجه به اینکه قانونگذار معابر عمومی را متعلق به همه شهروندان می‌داند از این رو زمانی که منع قانونی برای پارک کردن وسائط نقلیه وجود نداشته باشد، شهروندان می‌توانند خودروی خود را در محل دلخواه پارک کنند که ممانعت از این حق، موجب نقض حقوق شهروندی است.

او تاکید کرد: وظیفه ماموران شهرداری است که در صورت مشاهده انحصاری کردن معابر عمومی، ضمن  جمع آوری موانع، با این اقدام خلاف قانون  مقابله و خاطیانی را که اصرار به انجام این تخلف را دارند، به ضابطان دستگاه قضایی معرفی کنند.

نظر شما