حسینی میلانی:

شهرداری مطالعات ارزیابی محیط‌زیستی خط ۱۰ مترو را در دستورکار قرار دهد

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۹:۲۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۷۱۴۴۵
شهرداری مطالعات ارزیابی محیط‌زیستی خط ۱۰ مترو را در دستورکار قرار دهد
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت اقدام لازم جهت مطالعات ارزیابی محیط زیستی خط 10 مترو را در دستورکار قرار داده تا در چارچوب نظام ارزیابی پروژه‌های عمرانی، اثرات منفی طرح بر محیط زیست شفاف شود و راهکارهای لازم جهت کاهش و مدیریت اثرات منفی طراحی و اجرا شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید آرش حسینی میلانی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در دویست و چهل و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درگذشت خسرو آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان را به خانواده ایشان و ملت ایران تسلیت گفته و بابت عدم حضورم در مراسم ایشان عذرخواهی می‌کنم.

او با اشاره به جشنواره عکس درختان کهن تهران اظهار کرد: از آقای مسجدجامعی، شورایاران محلات تهران و سازمان بوستان‌ها به منظور برپایی جشنواره درختان کهن تشکر می‌کنم. در آن نمایشگاه 70 عکس از درختان کهن تهران به نمایش گذاشته شد و مقرر شد پلاک‌هایی برای درختان با عمر بیش از 100 سال در محلات نصب شود. همچنین گرامی‌داشت درختان تهران از جمله برنامه‌های ثابت هفته تهران تبدیل شده است.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در تذکری درباره لزوم ارزیابی زیست محیطی خط 10 مترو تهران ادامه داد: جریان آب ناشی از بارش‌های کوهستانی و ذوب برف برای تغدیه آبخوان دشت تهران، به ناچار باید از سازند آبرفتی شمیرانات و کن عبور کند. این سازند آبرفتی در محدوده شمشیرانات از ضخامت کمی برخودار است.

حسینی میلانی با اشاره به ساخت‌وسازها افزود: ساخت‌وسازهایی که باعث انسدادهای زیرسطحی در امتداد شرقی – غربی پهنه شمیرانات و کن شود، می‌تواند موجب اختلال در رژیم تغذیه آبخوان تهران و افزایش تصاعدی کسری آبخوان شود.

او ادامه داد: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت اقدام لازم جهت مطالعات ارزیابی محیط زیستی خط 10 مترو را در دستورکار قرار داده تا در چارچوب نظام ارزیابی پروژه‌های عمرانی، اثرات منفی طرح بر محیط زیست شفاف شود و راهکارهای لازم جهت کاهش و مدیریت اثرات منفی طراحی و اجرا شود.

نظر شما