آخرین جزئیات وام ازدواج جوانان در سال ۹۹

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۹:۳۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۷۱۴۵۳
آخرین جزئیات وام ازدواج جوانان در سال ۹۹
وام ازدواج جوانان در سال ۹۹ با افزایش میزان و همچنین تسهیلاتی به‌منظور رفع موانع اداری به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ بانک مرکزی مکلف است در اجرای تکالیف قانونی خود تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را برای تسهیل در این سنت حسنه به جوانان ارائه دهد.

بر این اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبلغ وام ازدواج را در سال ۹۹، ۵۰۰ میلیون ریال و با بازپرداخت هفت ساله برای هر فرد اعلام شد.

ارائه تسهیلات برای دریافت وام تنها یک ضامن معتبر و سفته کافی است.

بانک مرکزی همچنین به‌منظور رفع موانع اداری و بوروکراتیک دستورالعمل‌هایی را نیز ابلاغ کرد که برخی از مهم‌ترین این موارد بدین شرح است:

چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین امکان‌پذیر است.

چنانچه متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج، کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نهادها و مؤسسات عمومی (نظیر شهرداری و بنیاد، کمیته امداد، هلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تعهد کسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فیش حقوق و حکم کارگزینی منوط به آن‌که مانده حقوق نامبرده کفایت کند، پذیرفته شده و نیازی به اخذ ضامن نیست.

ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نهادها و موسسات عمومی (نظیر شهرداری و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)،کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و … امکان‌پذیر است.

در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تأیید شود (ممهور به مهر شورا).

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز