سالاری در تذکر به شهردار تهران مطرح کرد:

فرایند تصمیم گیری در شهرداری بسیار بروکراتیک است/ شهردار وظایف را به مناطق و سازمان‌ها برونسپاری کند

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۰:۲۵:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۱۵۱۶
فرایند تصمیم گیری در شهرداری بسیار بروکراتیک است/ شهردار وظایف را به مناطق و سازمان‌ها برونسپاری کند
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نسبت به فرایند بروکراتیک تصمیم گیری و تصمیم سازی در شهرداری تهران تذکر داد و خواستار برونسپاری وظایف به شهرداران مناطق و سازمان ها و شرکت ها شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران ضمن قرائت پیام تسلیت خود در پی درگذشت استاد شجریان، در تذکری به شهردار تهران گفت: این روزها فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی در شهرداری تهران بسیار بروکراتیک است، حتی اجرای پروژه های محله ای و کوچک مقیاس که جزو برنامه اولویت محور شورا و شهرداری تهران و در حال اجرا است، برای کفایت اسناد یک پروژه، باید ماه ها فرایند بروکراتیک بین صف و ستاد طی شود.

او ادامه داد: من سوال می کنم که چه کسی باید تصمیم بگیرد که این مشکلات حل شود؟ آیا این موضوع هم نیاز به منابع درآمدی دارد؟ آیا این موضوعات را هم افراد دیگر و جناح رقیب نمی گذارند حل کنیم؟ خیر، این مساله به خود ما برمی گردد.

سالاری گفت: آقای حناچی با یک تصمیم استراتژیک می تواند در یکسال آینده به اندازه یک دوره مدیریت شهری کار انجام دهد و اینکه گفته می شود، مدیریت شهری منابع درآمدی ندارد را به هیچ عنوان قبول ندارم و معتقدم مشکل مدیریت شهری عدم برونسپاری اختیارات ستاد، شهردار و معاونین به صف است و در قبال آن باید مطالبه گری و بازخواست کند.

او با اشاره به موفقیت برخی شهرداران گذشته اظهار داشت: اگر بررسی کنیم، متوجه می شویم که در آن زمان اختیارات بطور کامل به شهرداران مناطق و سازمان ها و شرکت ها داده می شد اما امروز شهردار یک منطقه و رییس یک سازمان حتی اختیار جابجایی مدیر روابط عمومی خود را ندارد، بنابراین چطور توقع داریم شهردار منطقه تجلی عینی مدیریت شهری در منطقه باشد.

سالاری افزود: من از ریاست شورای شهر تقاضا دارم یک جلسه اختصاصی برای این موضوع برگزار شود و نسبت به این موضوع مهم تصمیم گیری شود که زمان دارد از دست می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز