معاون دادستان تهران:

دسترسی به موادمخدر در پایتخت طی سال ۹۹ سریع تر شده است/ مشاهده مصرف موادمخدر در میان دانش آموزان متوسطه اول/مدت زمان دسترسی به موادمخدر ۱۵ دقیقه است

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۰۵:۴۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۲۱۱۳
دسترسی به موادمخدر در پایتخت طی سال ۹۹ سریع تر شده است/ مشاهده مصرف موادمخدر در میان دانش آموزان متوسطه اول/مدت زمان دسترسی به موادمخدر ۱۵ دقیقه است
مهدی مهرانگیز گفت: متوسط سنی مصرف کنندگان موادمخدر در تهران پر فراز و نشیب است اما این خطر احساس می شود که متوسط سن مصرف کنندگان موادمخدر در تهران کم تر شود به این علت که مصرف موادمخدر در میان دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه اول نیز مشاهده می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی روزهای اخیر اقدامات گسترده ای در خصوص مبارزه با موادمخدر در سطح پایتخت انجام شده است و محموله های بزرگی در مسیر پایتخت توقیف شده اند. مقوله ای که نشان دهنده این است تهران به یکی از مقصدهای اصلی ترانزیت موادمخدر بدل شده و اقشار مختلف را در همین راستا درگیر خود کرده است تا جایی که عنوان می شود مصرف موادمخدر در میان زنان و کودکان نیز سیر صعودی داشته است.

مهدی مهرانگیز، معاون دادستان تهران در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: دسترسی به موادمخدر در پایتخت در سال 99 سریع تر شده است. مناطق مختلف تهران زمان دسترسی متفاوت است و در مناطقی که وضعیت حادتر دارند زمان دسترسی به موادمخدر 15 دقیقه است اما در سایر مناطق این زمان به 40 دقیقه می رسد.

او افزود: متوسط سنی مصرف کنندگان موادمخدر در تهران پر فراز و نشیب است اما این خطر احساس می شود که متوسط سن مصرف کنندگان موادمخدر در تهران کم تر شود به این علت که مصرف موادمخدر در میان دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه اول نیز مشاهده می شود.

این مقام قضایی در خصوص نوع ماده مخدر پر مصرف در میان نوجوانان خاطرنشان کرد: این نوجوانان بیشتر به سمت مصرف ماری جوانا و گل سوق پیدا کرده اند. امروزه 90 درصد افراد کم سن و سال در تهران که موادمخدر مصرف می کنند، به این موادها گرایشدارند. استنباط بد و اشتباه خانواده ها و افراد مصرف کننده این است که گل اعتیادآور نیست و این امر سبب شده تا گرایش به سمت آن بیشتر شود. این برداشت غلطی است.

سرپرست دادستان ناحیه 20 تهران ضمن هشدار به شهروندان و خانواده های آن ها تصریح کرد: بارها تاکید کرده ایم که ماده مخدر گلی که در ایران وجود دارد با نمونه های اروپایی آن متفاوت است و ده ها برابر توهم زا است. نوجوانان پس از اینکه به وسیله مصرف گل به انتظارات خود نمی رسند به سمت سایر موادمخدر خطرناک گرایش پیدا می کنند.

مهرانگیز در خصوص جنسیت مصرف کنندگان موادمخدر در تهران افزود: طی سال 99 میزان رشد مصرف موادمخدر در میان زنان بیشتر از مردان بوده است. مصرف موادمخدر در سال 99 نسبت به سال 98 در میان زنان رشد چشم گیری داشته است و این نیز یکی از نگرانی های جدی ما است که باید به آن رسیدگی شود.

معاون دادستان تهران در خصوص خطرات جانبی مصرف گل اذعان کرد: در مواردی مشاهده شده است که سیگارهای تاریخ گذشته تخلیه می شوند و ماده مخدر گل را در آن جاساز می کنند و در میان نوجوانان توزیع می کنند که این در کنار خطرات معمول، خطرات بهداشتی نیز دارد. 

این مقام قضایی در پایان گفت: اولویت اصلی ما این است که مکان ها سطح یک و پرخطر در خصوص موادمخدر را پاکسازی کنیم که شامل منطقه های شوش، مولوی، و هرندی می شود. در کنار این مناطق به دنبال پاکسازی خلازیر، فرحزاد و تجریش هستیم و در طرح اخیر نیز اقدام به دستگیری توزیع کنندگان موادمخدر در مناطق مختلف شهر کردیم.

//انتهای پیام: 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز